- ons 24 jul 2024, 15:21
#1584768
Hej ,
En del av plastkrage är en tätningsring för hjullager .
Har du en ny krans så montera den. Det hade jag gjort iaf.
Så är hjullager ok ser ut som.
Om rost sitter under plastdelar i kuggarna läser sensorn fel.
Sensorn kan du mäta med multimeter . Sätt den på ohm du borde mäta 5 ohm men är osäkert om värdet är rätt. . Du kan mäta sensorn på annat sida . Alla sensor har samma värde. Fram som bak. Då kan du kollar om en av sensorn är söndrig.
Du kan kolla om sensorn läser med en odb scanner.
Med multimeter på växelspänning går det med men är inte särskildt noga. Mest 0, någon volt.
Snurra hjulet/narven med hand medans du mäter.
Har hört att hjullager tätning kan orsaker problem.
På min volvo fanns inte den sorten tätning. Endast den främre del utan att ligger i kuggkransen.
LS
En del av plastkrage är en tätningsring för hjullager .
Har du en ny krans så montera den. Det hade jag gjort iaf.
Så är hjullager ok ser ut som.
Om rost sitter under plastdelar i kuggarna läser sensorn fel.
Sensorn kan du mäta med multimeter . Sätt den på ohm du borde mäta 5 ohm men är osäkert om värdet är rätt. . Du kan mäta sensorn på annat sida . Alla sensor har samma värde. Fram som bak. Då kan du kollar om en av sensorn är söndrig.
Du kan kolla om sensorn läser med en odb scanner.
Med multimeter på växelspänning går det med men är inte särskildt noga. Mest 0, någon volt.
Snurra hjulet/narven med hand medans du mäter.
Har hört att hjullager tätning kan orsaker problem.
På min volvo fanns inte den sorten tätning. Endast den främre del utan att ligger i kuggkransen.
LS