Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
Jag vet av en duktig volvomek i Skellefteåtrakterna som skruvar mycket på fritiden, om du vill kan jag kolla med honom om det är i närheten, vi jobbade på samma företag för några år sedan, han brukar dok ha, mycket att göra, men jag kan kolla.
av Jzäta
Derank skrev: tor 29 aug 2024, 16:48 Jag vet av en duktig volvomek i Skellefteåtrakterna som skruvar mycket på fritiden, om du vill kan jag kolla med honom om det är i närheten, vi jobbade på samma företag för några år sedan, han brukar dok ha, mycket att göra, men jag kan kolla.

Ja kolla gärna med honom!! Jag är väldigt nära på att göra mig av med bilen men om jag snabbt kan få kontakt med honom och i alla fall höra om han har några idéer så väntar jag med det. Skellefteå funkar, dryga 10 mil dit!
av Kenneths
Ett tips är att koppla bort drivningen / kardan till bakhjulen och på så vis utesluta att felet sitter i bak.

En kompis hade mängder av fel på sin Toyota RAV4 -21:a som han felsökte bl.a på det viset. Det slutade iaf med att hen sålde ”RÖV4:an” och köpte en XC60 istället.
av Jzäta
Kenneths skrev: sön 01 sep 2024, 14:52 Ett tips är att koppla bort drivningen / kardan till bakhjulen och på så vis utesluta att felet sitter i bak.

En kompis hade mängder av fel på sin Toyota RAV4 -21:a som han felsökte bl.a på det viset. Det slutade iaf med att hen sålde ”RÖV4:an” och köpte en XC60 istället.
Har redan haft borta Mellanaxeln/kardan, blev ingen skillnad.
av Kenneths
Ok,
då måste felet alltså vara i främre delen av bilen. Hoppas verkligen att du hittar det och det ska bli spännande för oss läsare att få veta vad det bestod i.
av Kenneths
Kan det vara fel i växellådan / transmission / kanske något blivit krokigt efter en krock / dikeskörning eftersom det uppstår vid gaspådrag?

Det bör den ha och båda boxarna kan s&a[…]

Ja, den är manuell. Ingen packning som byttes[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Hej! Tycker att jag läst hundra olika inl&aum[…]

Det tyder på att dina glidkolvsok spontant […]