Att ha kört PPC och inte tala om det för den nya köparen är precis lika illa som att ha mätarskruvat sin bil.
Att köra dieselboxar är ännu värre.
Moderator: Moderatorer
Janne3 skrev:Jo byter man bil och vill ha ppc i den och skickar tillbaka den till BSR med den mjukvara den såldes med får du rabatt på nästa, typ pant sysyem, mins inte summan harför mig 1000-1500 kr i rabatt, ellerså kan ju nya ägaren köpa, den för en summaJo men jag menade att du inte kan ha samma box till en annan bil, elelr har dom ändrat på det.
Janne3 skrev:Jo byter man bil och vill ha ppc i den och skickar tillbaka den till BSR med den mjukvara den såldes med får du rabatt på nästa, typ pant sysyem, mins inte summan harför mig 1000-1500 kr i rabatt, ellerså kan ju nya ägaren köpa, den för en summacirka 4000 kr idag, dom ser hellre att man säljer den med bilen, och köper en ny för 7900 kr.
dali skrev:Det som har hindrat mig från att PPC-trimma mina bilar är:Ska inte vara någon skillnad där tycker jag
A) Jag har haft nybilsgaranti. Alla garantier (sannolikt även maskinskadeförsäkringen) upphör om man PPC-trimmar.
B) Om motor, växellåda och drivlina garanterat klarar högre effekt, varför har inte Volvo ökat den själva? Effekt är ett starkt säljargument (åtminstone innan miljövågen).
Känns osannolikt att någon trimmar bilen och sedan kör lugnare, man får räkna med att drivlina och chassi har fått jobba hårdare i en PPC-trimmad bil.
Om jag ser en annons på en bil som är trimmad så är det stor risk att jag skippar den och letar vidare. Om det inte är en 140 hk sugmotor som chippats upp till 170 förstås.
Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej ti[…]
Hej Har samma fel här, har haft isär t&a[…]