Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sparkz
Japp, Tittade lite i tillbehörskatalogen och såg panelen, det blir ju två DIN-hål om man tar bort facket under.
Stereon är en av styrenheterna i CAN-nätet, AUM, (Audio Module). Pratar med SWM, Steering Wheel Module och DIM, Drivers Information Module (instrumentet) t.ex.
Det verkar som att man ska kunna få en del funktioner att funka med volvos äldre DIN-hålsmonterade apparater och AEM, (tillbehörsmodul) och mjukvara.
av tobmag
Jo , men vad skulle radion tala om för något till DIM? Vet att orginal telefonen är inlänkad men det är ju för att du ska kunna se vilket nr du har slagit. Jag har för den delen ingen fjärr i ratten till stereon så det är inget bekymmer men det verkar ju vara klar over-kill att ha det ligga på CAN bussen iallafall.

Tillbaka till min fråga, någon som vet var jag kan hitta signalen till hastighetsmätaren och vilken typ av signal är det??

Tobmag
Användarvisningsbild
av Sparkz
!
Jo , men vad skulle radion tala om för något till DIM?
Det är ju just det- hastighetssignalen! (DIM till radion då alltså.)
Men med antagligen går det att få ut den gamla typen av signal från AEM, 12 pulser per hjulvarv tror jag det var.
av tobmag
Mmmmm.

Och alla dessa forkortningar betyder po Svenska??

Tobmag
Internet I bilen

Ursäkta min ovetskap men är det standar[…]

På de som jag konstaterat ha läkande ve[…]

Fungerar temperaturmätaren som den ska? Om mo[…]

Här finns mer:. Prova googla på Volvo P[…]