Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Broddis
CANBus skrev:
A80TD skrev:Här är en tråd om speglar som kommit i otakt:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=11096
men dom har ju inte kommit i otakt, dom funkar inte ihop med hans nuvarande kabelkonfiguration.
bara löda om i spegeln om man vill ha ordning på skiten.
Tror ej att det hjälper att löda om. Har skiftat stift i kontakter men då uppstår nya problem.
Mvh broddis
Användarvisningsbild
av ER
Broddis skrev:Vilka kablar skall jag skifta? Skiftar jag kablar så påverkas andra funktionet.
Mvh broddis
Citat från länkade tråden:
Reddiz-xc skrev:till att börja med så ska horisontell matningen på eljusteringen skiftas på BÅDA speglarna.
den blåa och den gröna kapas vid det INRE kontaktstycket precis vid eljuster-motorn. "
Detta löser del 1 med att dom går åt fel håll jmfr manöverspaken.

Sen även detta för att båda speglarna skall in och ut och inte en in och en ut samtidigt:
Reddiz-xc skrev:"Sen ska den gråa och den blåa på motorn för infällingen på HÖGERspegeln skiftas, lossa hela kontaktstycket och vänd på kablarna.."
Viktigt klargörande:
Reddiz-xc skrev:"det går utmärkt att skifta stiften vid det kontaktstycket, och inte kontaktstycket mot dörrkontakten, där får du inte ändra konfigurationen iom att alla funktioner har gemensam signal(blå)"

Detta löser så att dom fälls in samtidigt och inte påverkar andar funktioner som har med den blåa kabeln att göra och trotts allt är rätt från början.

Alltså du MÅSTE göra detta inne i spegeln, inte vid dörrkontakten för då påverkar du andra saker som använder den blåa kabeln.
av Broddis
ER skrev:Du måste skifta en kabel i själva backspegeln och det fungerar bevisligen av dom som gjort detta och har mjukvaran för äldre spelgar.
http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php ... highlight=
Okey! Har regat mig för att komma in på länken. Den här lösningen tror jag på. Ett litet problem bara hur får man loss kåpan så att man kommer åt infällnings motorn.
Mvh Broddis

Kolla Tradera och eBay.

Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]