- ons 30 maj 2007, 12:58
Jag trodde vi diskuterade Volvo på VOLVOFORUM.
Visst f-n finns det grejor som är bättre Volvos. Att börja snacka om Porschebromsar känns patetiskt.
F1-bilar har också bra bromsar.
Jämföra bilar för över miljonen med en snik-v70 känns bara pinsamt.
Saker och ting är väl en prisfråga. Folk väljer ju bort en satans massa bra utrustning därför det kostar. Hur många är beredda att pröjsa för Porschebromsar på en snik-V70?
Köper man en billig kostym så sitter den därefter.
greeeken skrev::lol: :lol: :lol:camaro69 skrev:V70BiFuel03 skrev:Undrar i så fall om det inte är fler än Volvo som är snåla?
Exakt ! Upplever bromsarna på V70´n vara bättre än 850´n jag hade förut. Bytte skivor & belägg på 850´n pga att de hade slagit sig & 2 veckor senare var de warped igen. Detta som ett resultat av kraftig inbromsningar från + 200km/h....
Hade inte skadat med Porsche bromsar.
Tycker det är tämligen småsnålt av Volvo att inte utrusta sina bilar med ordentliga bromspaket.![]()
Köp dig en R så får du riktiga bromsar.
Köper man "snik", så får man "snik".
Allt är ju en kostnadsfråga, eller?
:D
Jo men en R är oxå SNIK
Köp en M6a elle den senaste porchen så får du se på bromsar som spöar skiten ur R:en :D
på en så pass vanlig bil som snik v70 o s60 så borde det vara BRA bromsar kan man tycka
Jag trodde vi diskuterade Volvo på VOLVOFORUM.
Visst f-n finns det grejor som är bättre Volvos. Att börja snacka om Porschebromsar känns patetiskt.
F1-bilar har också bra bromsar.

Jämföra bilar för över miljonen med en snik-v70 känns bara pinsamt.
Saker och ting är väl en prisfråga. Folk väljer ju bort en satans massa bra utrustning därför det kostar. Hur många är beredda att pröjsa för Porschebromsar på en snik-V70?
Köper man en billig kostym så sitter den därefter.

V70 R 2004 (i bilhimlen)
V70 D5 Summum 2009
V70 D5 Summum 2008
V40 D3 R-design 2019
V90 D5 R-design 2018
"Never argue with an idiot. He will only drag you down to his level and beat you with experience."
V70 D5 Summum 2009
V70 D5 Summum 2008
V40 D3 R-design 2019
V90 D5 R-design 2018
"Never argue with an idiot. He will only drag you down to his level and beat you with experience."