Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av camaro69
greeeken skrev:
camaro69 skrev:
V70BiFuel03 skrev:
Exakt ! Upplever bromsarna på V70´n vara bättre än 850´n jag hade förut. Bytte skivor & belägg på 850´n pga att de hade slagit sig & 2 veckor senare var de warped igen :x . Detta som ett resultat av kraftig inbromsningar från + 200km/h....

Hade inte skadat med Porsche bromsar.

Tycker det är tämligen småsnålt av Volvo att inte utrusta sina bilar med ordentliga bromspaket.
Undrar i så fall om det inte är fler än Volvo som är snåla? :wink:

Köp dig en R så får du riktiga bromsar.

Köper man "snik", så får man "snik".

Allt är ju en kostnadsfråga, eller?

:D

Jo men en R är oxå SNIK
Köp en M6a elle den senaste porchen så får du se på bromsar som spöar skiten ur R:en :D

på en så pass vanlig bil som snik v70 o s60 så borde det vara BRA bromsar kan man tycka
:lol: :lol: :lol:

Jag trodde vi diskuterade Volvo på VOLVOFORUM.

Visst f-n finns det grejor som är bättre Volvos. Att börja snacka om Porschebromsar känns patetiskt.
F1-bilar har också bra bromsar. :wink:

Jämföra bilar för över miljonen med en snik-v70 känns bara pinsamt.

Saker och ting är väl en prisfråga. Folk väljer ju bort en satans massa bra utrustning därför det kostar. Hur många är beredda att pröjsa för Porschebromsar på en snik-V70?

Köper man en billig kostym så sitter den därefter. :wink:
av mojja
camaro69 skrev:
greeeken skrev:
camaro69 skrev: Undrar i så fall om det inte är fler än Volvo som är snåla? :wink:

Jo men en R är oxå SNIK
Köp en M6a elle den senaste porchen så får du se på bromsar som spöar skiten ur R:en :D

på en så pass vanlig bil som snik v70 o s60 så borde det vara BRA bromsar kan man tycka
:lol: :lol: :lol:

Jag trodde vi diskuterade Volvo på VOLVOFORUM.

Visst f-n finns det grejor som är bättre Volvos. Att börja snacka om Porschebromsar känns patetiskt.
F1-bilar har också bra bromsar. :wink:

Jämföra bilar för över miljonen med en snik-v70 känns bara pinsamt.

Saker och ting är väl en prisfråga. Folk väljer ju bort en satans massa bra utrustning därför det kostar. Hur många är beredda att pröjsa för Porschebromsar på en snik-V70?

Köper man en billig kostym så sitter den därefter. :wink:

Jag vet inte vad du tjänar o tycker är billigt men för mig är 250 000 netto mycket pengar som tog en stund att tjäna ihopp..

Inte kul när prylen en köpt inte fungerar som den ska o att man inte ska kunna bromsa in från 200 knyck nån gång utan skivorna slår sig.. :(

M.v.h mojja
av stefnil29
camaro69 skrev:
V70BiFuel03 skrev:
Exakt ! Upplever bromsarna på V70´n vara bättre än 850´n jag hade förut. Bytte skivor & belägg på 850´n pga att de hade slagit sig & 2 veckor senare var de warped igen :x . Detta som ett resultat av kraftig inbromsningar från + 200km/h....

Tycker det är tämligen småsnålt av Volvo att inte utrusta sina bilar med ordentliga bromspaket.

Vet inte var gränsen går för dig, men jag anser att en bil för 250000 och uppåt inte är snik. Tycker det är nedvärderande av dig att uttrycka dig så som du gör. Dom flesta har inte råd med dyra bilar. Sen tycker jag också att en bil som volvo borde ha bättre kvalité på vissa saker.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
camaro69 skrev:
V70BiFuel03 skrev:

Äh, skitsnack !
Jag håller däremot absolut med dig Camaro att man vanligtvis får vad man betalar för.
850 t5án jag hade var en -95á & all utrustning som kunde väljas vid beställning valdes. Ny priset på bilen har jag för mig (jag köpte den i beg Tyskland) skulle varit ca +- 390k !! De fåtal som valde att lägga så mycket pengar på en ny Volvo ska f-n i mig kunna kräva bättre bromsar , nu får de ju det om de köper en R, men så var det inte 95 & det var snålt (tycker inte du det Camaro?) !

Med tanke på den prisnivå som Volvo väljer att ligga på nyköp av bil i Sverige så vore det idiotiskt av kunderna (oss) att inte begära kvalitet & hela tiden ligga efter Volvo istället för att bara säga ja tack & bocka & buga. Kan/vill de inte leverera det vi vill ha för en penning jämförbar med andra bilmärken så finns det andra som kan.
Användarvisningsbild
av camaro69
Det är ju för f-n inte jag som gör jämförelser med Porschebromsar. Det är någon annan väbetald skribent.
Skrev ju att det är löjligt att jämföra miljonbilar med snik-V70.

Men för 250.000 får man inte högre kvalitet.
Finns ju ingen som säljer äkta guld till priset av koppar.

Ingen biltillverkare är ju någon välgörenhetsinrättning.

Om nu inte prylarna håller för att köra 200 blås. Då är det väl bara att kliva av gasen. Så satans bråttom har man väl inte, eller?
Det gnälls och gnys om dålig kvalitet, och underdimensionerat o s v. Spar på krutet och använd lite omdöme, så håller prylarna bättre.

Att byta skivor var fjortonde dag på garantin, flera gånger, säger väl inte ett dugg om kvaliteten på skivorna, utan mer om föraren.
För dom flesta håller prylarna flera år.

Sen kan jag hålla med flertalet, att vistt f-n vore det bra, med bättre bromsar. Men vem ska betala? Inte f-n lär väl Frälsningsarmén eller socialen gå in och sponsra utan kostnaden landar på bilköparna.

Men jag åker ju också SNIK enligt "greeken". Men det duger åt mig.

Vi "fattiglappar" som inte har råd med Porschekvalitet, får väl samlas vid soppköket. :wink:

av stefnil29
camaro69 skrev:Det är ju för f-n inte jag som gör jämförelser med Porschebromsar. Det är någon annan väbetald skribent.

Om nu inte prylarna håller för att köra 200 blås. Då är det väl bara att kliva av gasen. Så satans bråttom har man väl inte, eller?
Det gnälls och gnys om dålig kvalitet, och underdimensionerat o s v. Spar på krutet och använd lite omdöme, så håller prylarna bättre.

Att byta skivor var fjortonde dag på garantin, flera gånger, säger väl inte ett dugg om kvaliteten på skivorna, utan mer om föraren.

Sen kan jag hålla med flertalet, att vistt f-n vore det bra, med bättre bromsar. Men vem ska betala? Inte f-n lär väl Frälsningsarmén eller socialen gå in och sponsra utan kostnaden landar på bilköparna.

Vi "fattiglappar" som inte har råd med Porschekvalitet, får väl samlas vid soppköket. :wink:

Allt är ju relativt :wink:
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Menar inte att Volvo ska ha just Porsche bromsar (det var ett exempel Camaro & användes helt enkelt för att de gör mycket bra bromsar).

Tycker i alla fall att man inte ska göra avkall på krav & kvalitet vad det gäller Volvo. Att sedan hävda att man inte ska köra 200km/h är ju bara dumt.

"Ingen biltillverkare är ju någon välgörenhetsinrättning. "

Bingo Camaro ! Helt rätt !
Just därför är det upp till kunden/erna (menar kundkretsen i Sverige) att visa att vi inte accepterar undermålig kvalitet eller snik delar på bilar som ligger mycket högre i pris här än vad de gör i USA (huvudanledningen till att de gör det är inte i detta fallet moms/skatt osv utan helt enkelt för att Volvo märker att Svensken godmodigt betalar & därför har en högre prisbild...)

Du har ju själv en R & med tanke på din merkostnad att köpa & inneha bilen jämfört med en "vanlig" V70 så har du väl krav?

Även Svensson som väljer att köpa en "snik" Volvo....Jag förstår vad du menar men tycker pga priset att det i alla fall ska vara kvalitet & att man har all rätt att kräva bra grejer.

Säger ingenting om man köper en ny Kia för 89k......
av mojja
camaro69 skrev:Det är ju för f-n inte jag som gör jämförelser med Porschebromsar. Det är någon annan väbetald skribent.

Mig spelar det ingen roll som sagt volvo får väl byta skivor o klotsar 4 ggr om året för mig så länge jag äger bilen.. Ska väl kunna använda bilen o köra auto bhan o bromsa utan att bromsarna slår sig.

O jo att byta bromsar 4 ggr per år säger en hel del om kvaliten.

Kvalitet är när kunden kommer tillbaka inte bilen.

M.v.h mojja
av Kena
Kan någon svara på varför bromsarna slår sej egentligen? Ford hade problem tidigare och de bilarna gick inte ens 200, finns säkert åxå andra som haft det problemet.
Fattar bara inte grejjen med att tillverka en bil som går x-antal km/h, allt håller till du bromsar, är inte det en säkerhets detalj eller är jag ute på cykel?
Fattar ju vem som helst att man inte kan bränna på värsta Porschebromsar i en familjeraket av kostnadskäl. Om man tänkt gasa lite mer än skyltarna medger kanske man får kanske slanta på egna hejdare.
Användarvisningsbild
av Mr H
Eller så köper man inte en Volvo som tydligen har så usla bromsar att dom blir skeva av en inbromsning från 200 km/h......

1 felkod kommer upp! Inget mer. Det har testats s&[…]

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]