Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CANBus
Ta och läs ut felkoderna innan du byter ut halva bilen..
Användarvisningsbild
av Loner
bjornsson skrev: hmm, det var ju typiskt.
Går det inte att felsöka den då?
Eller köap en beg. från en skrot och programera om den?
Klart du kan, enklast om du hittar en från ungfär samma strukturvecka, då är det stor chans att den funkar utan omprogrammering.

Du har ingen polare/granne eller så som har en 02:a?

CAnbus har oxå ett bra alternativ, läs felkoder, kan ju vara nått annat än trasig DDM som bråkar.

/L
Användarvisningsbild
av dicklund2
morsan och farsans v70 gjorde likadant drygt 5000:- kostade det om jag minns rätt
Användarvisningsbild
av bjornsson
dicklund2 skrev:morsan och farsans v70 gjorde likadant drygt 5000:- kostade det om jag minns rätt
vet du var det var dom bytte då?
Användarvisningsbild
av dicklund2
Nej tyvärr, föräldrarna är inte så tekniskt intresserade så dom är nöjda med att det funkar igen... Men jag har för mig att dom mumlade något om "plugga in dator", men det kan betyda vad som helst.

Har för övrigt begränsat förtroende för märkesverkstäderna.

Jag har en bekant som jobbar på ett sånt ställe och hans chef hade sagt något i stil med "har dom råd att köpa bilen för flera hundra tusen så har dom råd att serva dyrt" när han ifrågasatte om inte vissa grejer var hutlöst dyra att fixa fast det inte kostade verkstaden så mycket. Sånt inger förtroende för att man får valuta för pengarna på en märkesverkstad :evil: Jag sätter inte min fot på den verkstaden om man säger så...
bjornsson skrev:
dicklund2 skrev:morsan och farsans v70 gjorde likadant drygt 5000:- kostade det om jag minns rätt
vet du var det var dom bytte då?

Det som de brukar vara av min erfarenhet är att dörrlåset i förar dörren ger sig.... med tiden börjar microbrytarna i låset ge med sig och sedan har man en volvo som låser sig ena gången nästa gång låser den sig och låser upp sig med en gång!!!

Och det finns de tyvärr ingen Dignosfunktion för... så inga felkoder tyvärr.. men visst de kan vara annat fel ochså..

bara en liten tanke *tips*

Mvh // Robban
av Loblin
Inte kul när bilen gör som den vill :shock:
Har erfarenhet av en v70 som hade liknande problem att låset gjorde lite som de ville, låste upp sig utan anledning, gick inte att låsa osv. Åtgärden blev att byta modulen i förardörren! Kanske lite dyrt men vad gör man :???:
Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]