Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Marbas skrev:
grammse skrev: Skylt hållare utan text kan du köpa på . biltema,micro,mekonomen mm
men de säljer nog bara hela hållaren.
Köpte först min hållare på Biltema, den var i plast och hade kass passform, dvs hålen för skruvarna stämde inte med de som finns i bilen.

Köpte nya i plåt hos Volvohandlaraen / verkstaden. De kostade 100:- (har jag för mig) för fram och bak och passade perfekt. Den för fram var lite välvd för att passa stötfångaren. Dessa hade jag köpt...

Jepp, plåthållaren (Bilia/Volvo säljer dem i två pack) köpte jag för att använda fram & beställde skylthållare i plast för bakluckan via http://www.dekaltrim.nu/ Kostar iof en slant för att få en skylthållare med egen text men blir lite billigare då man uppger att man är jagrullar.se medlem. :wink:
Användarvisningsbild
av Nexus
V70BiFuel03 skrev:
Marbas skrev:
grammse skrev: Skylt hållare utan text kan du köpa på . biltema,micro,mekonomen mm
men de säljer nog bara hela hållaren.
Köpte först min hållare på Biltema, den var i plast och hade kass passform, dvs hålen för skruvarna stämde inte med de som finns i bilen.

Köpte nya i plåt hos Volvohandlaraen / verkstaden. De kostade 100:- (har jag för mig) för fram och bak och passade perfekt. Den för fram var lite välvd för att passa stötfångaren. Dessa hade jag köpt...

Jepp, plåthållaren (Bilia/Volvo säljer dem i två pack) köpte jag för att använda fram & beställde skylthållare i plast för bakluckan via http://www.dekaltrim.nu/ Kostar iof en slant för att få en skylthållare med egen text men blir lite billigare då man uppger att man är jagrullar.se medlem. :wink:
Men det absolut enklaste om man inte är så meckar kunnig är ju att bara byta lisen :wink: :wink:( för att få bort den fula reklamen)

Men vill du ha hjälp att byta så skulle jag inte vända mig till bilia de skulle skratta lite eller ha 500 för bytet :twisted: . Tillbehörs firmor brukar gladerligen hjälpa till. Det är min erfarenhet av bilia på min ort!!

Glöm inte gratta Mamma idag :wink: :wink: :wink:
Användarvisningsbild
av ER
Ännu enklare bara skrapa bort texten på listen.
Användarvisningsbild
av Nexus
ER skrev:Ännu enklare bara skrapa bort texten på listen.
nej nej :lol: enklast är att inte bry sig :wink: :wink:
Användarvisningsbild
av ER
grammse skrev:
Vissa kanske inte kan sova om det står "fel sak" på skylten :wink:
Man kan ju inte ha en TPC-skylt eller skylt från sandlådan, det går inte för sig längre i finare kretsar :lol:
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Har full förståelse för att man vill byta ut befintlig reklam skylthållare till något man själv väljer. Varför ska man åka runt med en skylthållare som gör reklam för ex Bilia Sisjön eller Ali Babas Bilar.....Gratis ?!
Nä, antingen en ren skylthållare, en med eget vald text eller en med reklam för eventuell klubb man tillhör.
Användarvisningsbild
av Nexus
V70BiFuel03 skrev:Har full förståelse för att man vill byta ut befintlig reklam skylthållare till något man själv väljer. Varför ska man åka runt med en skylthållare som gör reklam för ex Bilia Sisjön eller Ali Babas Bilar.....Gratis ?!
Nä, antingen en ren skylthållare, en med eget vald text eller en med reklam för eventuell klubb man tillhör.
Förbannat bra sagt!! Det gäller att! slå näven i bordet" ibland. :wink:
Användarvisningsbild
av Nexus
ER skrev:
grammse skrev:
Vissa kanske inte kan sova om det står "fel sak" på skylten :wink:
Man kan ju inte ha en TPC-skylt eller skylt från sandlådan, det går inte för sig längre i finare kretsar :lol:
Men vad sägs om en L G F skylt då?? Det är ju traktorer vi harvar runt i :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av Bothner
Låna tantens häxsvarta nagellack vetja! Hon har väl ett sånt? Alla tanter har väl en kinky sida?
av Motörhead
Här beställde jag nya hållare till min V70 -03. Kostade en slant men då fick jag det tryck jag ville bak. En omärkt skylthållare tog de 50sek för, en med tryck bak kostade 150sek + frakt 50kr. Men det var helt klart värt det. Sen var de förb. bra att ha att göra med som bonus :D

http://www.absmc.se/index.asp

Termostaten (tror det är den) i både f&[…]

Det är ofta fel på dessa mätarhus.[…]

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]