Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

exup skrev:Dendär ingången har jag på min classic med,en aux ingång helt enkelt kom väl på alla 07or,där kan man plugga in sin mp3a,alltså ingen specifik Ipod ingång..
Lysande.. Hittade den kontakten häromdagen och undrade vad den var till.. Nu vet jag.. :)
Precis som aTommyC skriver så betyder förmodligen melbus prep att det är draget en melbuskabel från stereon bak till elcentralen bak. Till den kopplar man in själva iPodadaptern eller en cd-växlare/phatbox som man får slanta för själv.
aTommyC skrev:Melbus Prep er vel bare Melbus-kabelen fra HU til sentralenheten bak i bilen. Man må ha selve iPod-adapteret i tillegg, og trekke kabel frem til midtkonsollen.

Monterte nettopp i egen bil, den var ikke MelBus-preppet, så jeg måtte strekke MelBus-kabel i tillegg.
Användarvisningsbild
av Jon
Så när jag väljer en melbusprep. för 525 kronor på en ny classic så får jag en sladd som kan i sin tu koppla på en ipod kontakt.

Men varför i hela friden går den kabeln bak om man ska ha den i mittkonsollen?

Vad krävs av mig för att kunna koppla in ipoden i mittkonsollen och styra låtarna? Är det svårt?

Jag tänkte uppgradera stereon 1 steg till HU-650 med High Perforumancehögtalare.

Kan någon länka till artikeln jag behöver köpa till i fråga?

Många frågor som kräver svar :)

Tack
Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Det var det jag misstänkte efter att ha titta[…]

Däck dimensioner

Kapa fälgarna så de blir till kugghjul […]

Tydligen knasar backkameran med denna så und[…]

P0171

Tror den sitter i motorutrymmet men däremot v[…]