Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Righthanddrive
Jag tog ned hela subframe med motor och vxl ihop.
Men är inte sugen på samma moment en gång till!
Men bra att höra ifrån andra för ibland så kan man gå utanför Volvos instruktioner för att skifta detaljer ;-)
Fortsättning kommer
av Righthanddrive
Jag provade att starta min motor pålyften för att dels testa motorn då den är ny för mig samt kolla ev läckage…. Men samtidigt att testa min växellåda efter oljud mm.
Jag prova att köra igenom alla växlarna utan problem eller oljud….så hoppas på bara en trasig packning som måste bytas :-)
Hjulen snurrar så allting verkar OK åtminstone när XC hänger i luften.
Bara att ta mod och riva ned vxl …..
Jag tar bort subframe och gör så mycket plats jag kan få….
av Righthanddrive
Xc har bara hängt och tagit upp plats och min lift i garaget. Men nu har motor och växellåda delat på sig. Drog ned subfram med allt vad det nu innebär. Det var packboxen på vxl som gjorde mitt läkage. När jag idag satte upp vxl så hade jag kollat innan att turbin satt som den skulle i sitt läge. Men vid inlyftet så tilta jag framåt vxl för att komma under karossen och då måste turbinen kommit UR läge dvs inte i korrekta läget! :-o Jag satt ihop lådan med motor enligt VIDA och skulle spänna fast turbinen och upptäcker att jag kan inte dra runt motorn för hand = nåt i kläm….. rev ned vxl igen. Svänghjulet ser OK ut…inga skevheter. Turbinen är hel den också! Prova sedan att ta ur och sätta in turbinen i vxl och få den i rätt läge. Snurra på denoch den verka normal. Men nu den stora frågan hur kollar man OM oljepumpen är trasig i vxlåda ?? Några tips. Jag har inte lust att montera ihop för att demontera allt igen. Tack & Hej

Har iaf själv en Ryobi som funkar dunder, […]

För normala försäkringar är de[…]

Jag har en dieselbil och en ren elbil. Det blir un[…]

Oljesticka brukar finnas även om där &au[…]