Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TomZaj
nä inte var det plug and play, är inte ens säker att styrlederna går att använda :cry: får kanske sätta dit de gamla, ddom var det inget fel på :lol:

// Tommy
av TomZaj
Undrar vad nästa grej är väl att man går o köper sig en växellåda på Volvo så måste man köpa motor oxå för de kanske inte passar ihop :shock:
Användarvisningsbild
av greeeken
TomZaj skrev:nä inte var det plug and play, är inte ens säker att styrlederna går att använda :cry: får kanske sätta dit de gamla, ddom var det inget fel på :lol:

// Tommy
Allvarligt? Vad är det för skit???
Klart det borde passa
av TomZaj
vi får se, får föhoppningsvis rören och returslangen på fredag då ska det monteras ihop och då ser vi hur mycket gänga det blir kvar mellan styrleden och styrväxeln. Detta är jobbigt, har aldrig varit med om något liknande. bilen står upplyft utan styrväxeln för tillfället. Är oxå lite rädd för att gasspjället är på väg o ge sig, ibland så känns bilen orkeslös medans vid vissa tillfällen så drar den iväg som attan. Får nog spela på lotto i helgen o hoppas att turen vänder. Har lagt ut 25000:- på bilen de sista 2 månaderna. Var ju så jäkla sugen på nya fälgar te bilen men det får glömma :cry:.

// Tommy

ps
gillar ju bilen ändå den har ju något visst, undrar om det är utsendet som fastnade för, nä det var det ju inte kom på att det var frugan som ville ha XC70 jag ville ju ha en Audi Quattro eller en Allroad, är nog en liten toffel som gav med mig :wink:
av TomZaj
Ska bli intressant o se vad Bilia säger på måndag när jag kommer in med styrlederna som inte passade, de var för korta. Här beställer man grejjer till XC och får delar till någon annan bil, skumt. Inte roligt o behöva slänga på gamla styrlrderna.
av TomZaj
Kul med bilar??? Nu skicka han ut all olja från styrväxeln :evil: :evil: har inte ens brytt mig om o titta varifrån, blir så trött........ Tur man har whiskey hemma så man dränka sorgerna .....
av Kena
Hatkärlek kalls det.
av TomZaj
Kena skrev:Hatkärlek kalls det.
är nog så :wink:
av jbl
Tråkigt värre. Men ge inte upp det löser sig. Man ska ju bli starkare av motgångar sägs det.
Användarvisningsbild
av Kurvan
Tänk på att motorn måste vara i gång ,om inte den går så ska det vara glapp!!!!!

Hade min inlämnade på en Mekonomen verkstad för 4 hjuls inställning.Dom ringde att sa styrvxl jätteglapp.Kort samtal min Volvomek. han skrattade och sa amatörer.XC måste man motorn igång!

//Kurvan

Termostaten (tror det är den) i både f&[…]

Det är ofta fel på dessa mätarhus.[…]

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]