Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
NCR skrev: Hahaha, vad gör man inte för att överbevisa någon. :lol:
Man åker till en avlyst bana, för att knäpp kort när bilklockan slår om till 07:00 :roll:

/L
av grabb85
Är nog inga problem alls faktiskt, min far brukar glömma sånt där då och då tror jag. har kommit på honom när han legat på 4ans växel på motorvägen och inte märkt att bilen varvat men 3an är nog lite värre att lyssna på så att säga hehe :)
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Najs!, tur att du inte reglerade farten med kopplingen sen då :P
av Knasen
Åkte taxi i Grekland i förra veckan, taxigubben växlade aldrig över trean, utan låg körde på den hela tiden i ca en timme. Farten låg mellan 50-100km/h, vägarna var snirkliga längs bergskanten. Vart ett tag lite skraj, tänk om det smäller. Men, men bilen höll, det var iofs en merca :roll:
av Loblin
Motorer håller för mer än man tror ibland iaf volvo :wink:
Känner ne gammal gubbe som aldrig har kört på högre växel än 3:an de senaste 6-7 åren med sin gammla 945:a samt att han slirar som en tok på kopplingen! Vid senaste kopplingsbytet konstaterades att han hade slirat så mycke att svänghjulet va blått :shock:
av jbl
Det är bara bra att då och då ligga på högre varv för motorn.
av Marbas
jbl skrev:Det är bara bra att då och då ligga på högre varv för motorn.
För att....?
Användarvisningsbild
av Loner
Marbas skrev:
För att....?
"Den inte skall sota igen"

/L
av Marbas
Loner skrev:
Marbas skrev:
För att....?
"Den inte skall sota igen"

/L
Är detta sant, eller bara en myt? Vad är i så fall "högre varv"? Kanske skulle det stå i handboken att man ska varva på lite då och då...
Användarvisningsbild
av Loner
DEt var sant förr i tiden på förknasarmotorer, det lär väl vara lite annat nu med insprut och miljötänk... nån som är mer insatt i motorer än jag vet nog.

/L

Stämmer.

V60 sliter däck bak

Vilken bussning är det du menar? Och vart fin[…]

Husbilar igen, eller ja förare och sjä[…]