Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lp75
cme skrev:Jag håller på att kolla upp polisens specifikation. De har åtminstone Eibach fjädrar kraftigare kränghämmare men samma stötar om jag förstått rätt.
cme
Tack, kul att vet vad dom kör med :D

Jag är inte så missnöjd att jag byter mer än det som slits ut, dvs. stötdämpare och bussningar(krängare och fjädrar får nog hänga med ett tag till).
Men finns det "bättre" slitdelar för ungefär samma pengar så är det ju intressant att veta om :-)
av lp75
Hmm nu kastar den inte med bakvagnen som den gjort tidigare...ev. mycket lite men inte så man stör sig på det.

Kan det vara så att jag har nivåregleringen och den har spökat ?
Hur ser man om man har nivåreglering ?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
lp75 skrev: Hur ser man om man har nivåreglering ?

Kolla här!
av Frigge
Konstig nog har du inte nivådämpare, tror faktiskt inte jag sett en XC utan om jag ska vara ärlig men nån gång måste ju vara den första :wink: .

Kan ju oxå vara så att en tidigare ägare valt att byta sina trasiga nivådämpare till vanliga pga kostnaden för nivåmat dämpare :roll:
av lp75
Frigge skrev:Konstig nog har du inte nivådämpare, tror faktiskt inte jag sett en XC utan om jag ska vara ärlig men nån gång måste ju vara den första :wink: .

Kan ju oxå vara så att en tidigare ägare valt att byta sina trasiga nivådämpare till vanliga pga kostnaden för nivåmat dämpare :roll:
Är nog inte otroligt att det aldrig var monterat, då draget är eftermonterat(liten vits med nivåreglering om man inte drar släp)....om jag inte minns fel så var förste ägaren en kvinna...säger ju en del :wink:
I övrigt är den rätt välutrustad med en hel del extra.
av staffann
Jag antar att du kollat hjulvinklarna?

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]

Okej, testar det och återkommer om de inte l[…]

Hej! Har rätt ett drygt problem nu när d[…]