Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av glock40sw
Bilia har de kabelskor som heter terminalkontakt på Volvo språk och är kabelskor rullpressade på en kabelsbit ,De använder Volvo på sina verkstäder de skarvar kabelbiten på originalkabel genom lödning. De har också isolatorer .Din är ju sönderbränt. Sedan beror mycket på serviceviljan och kunskapen på personalen om de vill söka genom reservdelskatalogen som har lång lista över olika kontakter .Har hört rykten att man säger att varan inte finns , fast jag har alltid fåt de kontakter jag behöver.
av Matajen
Jag var på Bilia och de tog sig verkligen tid till att försöka hitta det rätta flatstiftet. Två personer satt säkert en halvtimma och sökte men det var i alla fall inget som de hade på lager. Eventuellt kunde det beställas. Så hatten av för det Bilia jag besökte! Jag fick med mig en annan typ av stift som jag monterat på kabeln och fått fläkten att funka. Fast det krävs lite finlir på stiftet för att det inte ska glappa.
Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]

..Nu borde ju läget vara ca 100 miljarder k[…]