Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av 144
Storfot skrev: sön 31 jul 2022, 12:53 Det brukar bli Volvohandlaren i första hand när det är diverse "småplock" eller lite ovanligare delar. Men det kanske börjar bli dags att tänka om.
Ja, som andra skrivit nu lönar det sig inte för Volvo att hålla med ett reservdelslager till äldre bilar men de brukar kunna hjälpa till att fixa fram ändå. När jag behövde en ny okhållare till min 940 för ett par år sedan beställde de hem en åt mig från https://www.gcp.se/.
I efterhand insåg jag att jag kunde ha beställt den själv direkt men jag kände inte till sidan och priset var detsamma.
Användarvisningsbild
av Erik Å
CAVT skrev: mån 01 aug 2022, 14:57 ..Besökte Volvo- handlaren som tog fram en sprängskiss på hela tankluckan..
Den sprängskissen och artikelnumret kan du nog hitta alldeles själv på volvopartswebstore.com
Förutsatt att modellen i fråga såldes i USA och det var ju fallet här :-)
av STR
... därför att man tyvärr de senaste årtiondena arbetat bort lagerhållning för att slippa kostnaderna och numera oftast beställer delarna från ett större huvudlager vilket innebär att man ofta inte får med sig delarna hem utan måste vänta några dagar där man nu mer och mer börjat gå vidare och slussa bort delar till olika versioner tidigare än innan och därmed tagit bort dom helt från hela lagerkedjan. Då får man handla online men ibland är det riskfyllt beroende på komponenten när piratdelar i t ex elektroniken ibland inte alls är av samma kvalitet eller ens fungerar på samma sätt som originalet. Nu vet jag inte hur det är med Volvo kvaliten längre efter köp av Citroen pga bensinpriserna men är det som det påstås att Volvo bilar hamnar långt ned på kvalitetslistan i.o.m Kinas övertagande så lär det behövas fler reservdelar än tidigare.

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]