Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Trodo är riktigt bra enligt mig, de dubbelkollar din order innan leverans för att se om det faktiskt passar, jämfört med andra sidor där det står att det ska passa från reg numret men i verkligheten gör det inte det.
Skulle det du beställt inte passar mejlar dom dig och ger dig en lista på utbytesprodukter
Jag har köpt hur mycket som helst på Autodoc - det är ju bara att välja märke man vill ha. Det pratas om att de byter ut grejer till sitt eget märke men det har aldrig hänt mig. Trodo köper jag också från men de har inte riktigt lika stort utbud.
När jag inte beställer från Vparts så brukar det bli Mister-Auto. Inga felleveranser från någon av dem.

Trodo har jag testat men leveranstiden var lååång trots att varan fanns i lager.

Autodoc har jag beställt från tidigare och jag är inte nöjd med deras upplägg. Spam i all framtid om man reggar sig där känns det som. Aldrig mer.

Winparts verkar bra. En vän till mig köpte spridare där och de var ganska billiga och levererades snabbare än beräknat. Jag kommer nog testa beställa själv där vid tillfälle.
Trodo, autodoc och så finns det www.mister-auto.se som jag vet om olika företag men ungefär samma märken på delarna.
Har man artikelnr kan man kolla på ebay också, går att göra bra affärer där, men kolla noga på omdömen, fraktkostnader och eventuell skatt/tull om det blir utanför EU
av jlu
Jag beställde från https://folkraceshop.se/ - de svarade på mina frågor snabbt och skickade pumpen samma dag. Min bil ligger precis på gränsen mellan där man bytte modell på pump, så vill inte köpa från någon utländsk shop där man får problem med ev returer. Det är ju förstås en piratdel, men det var alla andra jag kunde hitta för liknande priser, OEM leverantörer var ca 2.5-4 ggr dyrare. Paketet ska komma idag, så jag lär väl se om det passar. Skönt iallafall att få grejorna snabbt!
Trodo skriver ju ut om det är budget medium, eller premium tillverkare.
Meyle för 2000kr exempelvis
https://www.trodo.se/catalogsearch/resu ... hby=number

Vad du menar med piratdel förstår jag inte riktigt.
Vanligtvis menar man fuskdelar i originalkartonger eller någon annan tillverkares namn på.
Ta reda på vilket bolag som gjorde " Volvo" pumpen. Inte allt för sällan kostar samma del hälften direkt ifrån tillverkaren.
Begagnat original från skroten slår ny "pirat" alla dagar i veckan enligt mig. Servopump är verkligen inget som brukar pajja så länge man kört på rätt olja och det aldrig har gått torrt. Behållaren skvallrar ju till hälften om detta ;)
Oem och pirat är två helt olika saker
En del skrotar försöker få ut 50% av nypriset (då pratar vi Volvo-priser) på delar som i princip har förbrukat merparten av sin livslängd plus har helt okänd historik.
Tycker jag det vore ett bra köp? Nope :-D
Men man kan inte köpa vilka kinakopior som helst, då hamnar man tveklöst i trubbel.. Tipset är att gå på kända fabrikat som faktiskt har något att förlora på att få skamfilat rykte..

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]