Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
Mikko skrev: Enligt Volvo ska man kunna åka i 90 km/h med rutorna nere utan att dem lossnar. :lol: Så det är inga problem med att hissa rutorna upp och ner med gardinerna monterade.
Varför man nu vill köra med rutorna nere, här i Norrland fyller dom dock en annan funktion, man kan parkera och köra ner rutorn för att få ventialtion i bilen medan den är parkerad, och man slipper få in mygg :P

/L
Användarvisningsbild
av Cimmen
Cimmen skrev:
AWWD skrev:Undertecknad har varianten som rullas ihop, typ rullgardin, på bakdörrarna;
http://acctest.semcon.se/sv-SE/P2X/comf ... 249364.htm

Har funkat utmärkt!

/AWWD
Passar dom även på framdörrarna, dom nerrullningsbara altså???? Jag vet att det är olagligt men vi har ju en liten och jag gillar inte att åka omkring med nalle-puh i framrutan som det är idag bara för att lillen ska slippa solen. En mörk variant som på ett enkelt sätt kan rullas ner när hon inte är med skulle vara optimalt.
Nu har jag beställt Solarplexius för höger framruta, det måste ju vara minst lika olagligt som att ha en stor nalle puh blaffa i rutan som deesutom inte tar solen speciellt bra... 450:- inkl frakt... inte så farligt med tanke på att ett solskydd med sugpropp alá volvo ocean race kostar typ lika mycket.. ;)

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]