Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Slimen2 skrev:Då får jag testa o lufta ur bromsarna då o se ifall de hjälper. Japp jag har torkat rent skivorna innan ja satte dit dem. Felkoden förstår jag inte heller direkt men jag får se hur de utvecklas eller om den ens är kvar när jag startar bilen nästa gång. Men ja då är det o lufta o vänta som får göras då :-)
Service går väl på intervall? En översyn att allt är som det ska och serva vad som behöver servas...

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Trampade pedalen i botten när jag fick lite panik av att bromsarna knappast tog i nerförsbaken :-D . Efter det så var det då antisladd felkoden uppstod men den lilla sista biten jag hade hem tyckte jag bromsarna nästan kändes ganska normala men jag vet inte redigt. Kan kolla pedalen imorgon ifall den går ner, har ändå inget för sig imon då man gått o blivit sjuk :)
Tjena igen, nu när min sjukperiod gått över kan jag återingen röra mig utanför lägenheten och bestämmde mig för att se hur det var med bromsarna nu. Startade bilen för o köra o bromsa lite lätt och känna efter men tamefan har bromsoket som ja motionerat låst hela framdäcken totalt denna gången. Tar ju de som en kallelse att byta/renovera oket så snabbt som möjligt samt att byta bromsvätskan. Skulle jag dock motionera oket igen och denna gången spraya WD40 för att försöka lösa upp rosten runt kolven samt att smörja in med silikon fett, skulle det kunna fungera att hålla oket vid liv nån månad tror ni? (en god nyhet var dock att felmedelandet var släckt :-D )
AC problem V70 2016 D3

Hej, Jag har typ inget spel se bild Ett "[…]

Vårda v90 2025

Hålrum kan man nog vänta med tills bile[…]

gummilist

@ShogunX , Kan du länka nån text om d[…]

Volvo on call

VoC-enheten sitter inte i takkonsolen, där fi[…]