Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Solomon
Uppdatera! Först och främst ber jag om ursäkt att jag skriver dålig sen tackar jag för eran hjälp!
Felet var termostaten inte givaren. När jag byte termostaten tempomätaren kommer till mitten och motorlampan släckte direkt.
Tack och god fortsättning!
av sicnarf
Det var märkligt. Om motorn kallstartar ( vilket han troligtvis menade i posten) är det konstigt att mätaren direkt hoppade till rött. Även koden sa temp sensor fel. Detta är otroligt. Någon kan förklara?
av Solomon
klacken skrev: mån 03 jan 2022, 20:42 Kanske haft loss eller stött till kabeln till givaren vid termostatbytet så börja den fungera igen?
Jag rör inte på kontakten! Tar bort dom två skruvarna och plocka termostaten och montera den nya. Lite märkligt men ja ibland blir tvärtom. 10 minuter jobb
Användarvisningsbild
av GLIZ
sicnarf skrev:Det var märkligt. Om motorn kallstartar ( vilket han troligtvis menade i posten) är det konstigt att mätaren direkt hoppade till rött. Även koden sa temp sensor fel. Detta är otroligt. Någon kan förklara?
Det framgick av förklaringen att det rörde sig om att tempen va felaktig och att givaren talade om det.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
Solomon skrev:Uppdatera! Först och främst ber jag om ursäkt att jag skriver dålig sen tackar jag för eran hjälp!
Felet var termostaten inte givaren. När jag byte termostaten tempomätaren kommer till mitten och motorlampan släckte direkt.
Tack och god fortsättning!
Ingen fara med grammatiken. Den är lite bakvänd bara. Kul att det löste sig med bilen.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

AC problem V70 2016 D3

Hej, Jag har typ inget spel se bild Ett "[…]

Vårda v90 2025

Hålrum kan man nog vänta med tills bile[…]

gummilist

@ShogunX , Kan du länka nån text om d[…]

Volvo on call

VoC-enheten sitter inte i takkonsolen, där fi[…]