- ons 02 jun 2021, 23:42
Men det sitter ett kullager inne i remskivan för att den ska kunna rotera fritt, har det lagret kärvat ihop så blir det en helt annan sak.
Går förstås att kolla om man lyfter av remmen, lite jobbigt bara
Ingen aning om map-givaren. Jag skulle gissa att den bara ger en analog signal, inget digitalt med individkodning. Kan ha fel
Carlholm skrev: ↑ons 02 jun 2021, 23:34 Problemet är att ac:n inte kopplar på någon gång, för stort mellanrum och behöver shimsas/bytas. Så kan inte göra det testet. Men om den är trög när den inte ligger på borde den också vara det när den ligger på. Ska undersöka mer.Har kopplingen inte dragit pga för stort spel så roterar förstås inte axeln och då märks det inte om packboxen kärvar.
Men det sitter ett kullager inne i remskivan för att den ska kunna rotera fritt, har det lagret kärvat ihop så blir det en helt annan sak.
Går förstås att kolla om man lyfter av remmen, lite jobbigt bara
Ingen aning om map-givaren. Jag skulle gissa att den bara ger en analog signal, inget digitalt med individkodning. Kan ha fel
V70 Mk 1 (P80) -00, sen ny. 66550 mil, klarar den inte 100k blir jag grymt besviken. What could possibly go wrong? Den är ju knappt inkörd 
Borde byta packning på oljepumpen. Kanske blir besök på Volvoverkstad, många år sen sist
Borde byta packning på oljepumpen. Kanske blir besök på Volvoverkstad, många år sen sist
- By Kompen