- sön 25 apr 2021, 15:49
Jag har nu satt tillbaka de två antennförstärkarna på sina platser i bilen. Jag kopplade i och ur kontakterna ett antal gånger efter monteringen av antennförstärkarna för att få så bra signalkontakt som möjligt fram till radion. Egentligen så hade det kanske varit bra att plocka bort radion och ryckt i kablarna på baksidan av radion också, men det skippade jag.
Brickan som jag oroade mig för vid montering av den röda antennförstärkaren satt snällt kvar på fästskruvens gänga och hamnade där den skulle mellan antennförstärkaren och fästet för den runda svarta prylen med orange etikett när antennförstärkaren trycktes på plats. Alltså som brickan satt innan demonteringen av den röda antennförstärkaren.
Jag gjorde som vetten skrev, vred tändningsnyckeln till läge två innan jag satte på batteriets minuspol.
Nu så hittar radion FM sändare utan problem och ljudet verkar bra.
Däremot så hittar radion bara en enda AM sändare.
Går det att kolla eventuella fel på antennförstärkarna med en multimeter när antennförstärkarna är bortplockade från bilen, lösa?
Radion verkar fungera bra nu men jag undrar ändå om det går att kolla antennförstärkarna med en multimeter?
Vänliga hälsningar
Råraksätaren
Brickan som jag oroade mig för vid montering av den röda antennförstärkaren satt snällt kvar på fästskruvens gänga och hamnade där den skulle mellan antennförstärkaren och fästet för den runda svarta prylen med orange etikett när antennförstärkaren trycktes på plats. Alltså som brickan satt innan demonteringen av den röda antennförstärkaren.
Jag gjorde som vetten skrev, vred tändningsnyckeln till läge två innan jag satte på batteriets minuspol.
Nu så hittar radion FM sändare utan problem och ljudet verkar bra.
Däremot så hittar radion bara en enda AM sändare.
Går det att kolla eventuella fel på antennförstärkarna med en multimeter när antennförstärkarna är bortplockade från bilen, lösa?
Radion verkar fungera bra nu men jag undrar ändå om det går att kolla antennförstärkarna med en multimeter?
Vänliga hälsningar
Råraksätaren
- By glock40sw