- fre 12 mar 2021, 19:53
Jag är bestämd för att köpa en bättre begagnad dörr. Det finns ett par st från samma skrot som har haft ytrost i kanalen/spåret där listen sitter enligt anmärkning. Dock är det ju slipat, det framgår på bild. Kostar 800kr och nästan komplett. Ja eller nej?
Dextre skrev: ↑fre 12 mar 2021, 13:17 Det låter lite som den rost jag har på framdörrarna. Den är i hörnet under bottensvällaren och syns ytterst lite ovanför.Det är ju lite tråkigt att lägga ned så mycket tid och energi för att sedan få en käftsmäll. Det är ju trots allt själva resultatet osv som man vill åt när man gör det själv. Det är kul att pilla och fixa men inte om det är förgäves.
Jag spenderade väldigt mycket tid och tog bort all synlig rost med slip runtom. Helt plåtrent och sedan bra täckning med zinkprimer och båda lackerna. Garanterat täckt och allt borta. Det kom tillbaka på mindre än två säsonger. Det verkar komma innifrån. Det går säkert att göra ännu mer noga, men räkna med att det kommer tillbaka. Det skulle vara intressant att veta om SubMarine tagit bort listen efter detta och tittat hur det ser ut efter en tid efter allt det jobb du gjorde. Lister är ju ganska bra på att skapa rost men även dölja dem.
Nu verkar du redan ha bestämt dig för att strunta i det men jag skulle inte ge mig på en sådan sak igen. Isåfall bondvarianten med rostätare och sedan lacka över och hålla tummarna. Eller ny dörr givetvis om man vill ha ett fint utseende.
Jag är bestämd för att köpa en bättre begagnad dörr. Det finns ett par st från samma skrot som har haft ytrost i kanalen/spåret där listen sitter enligt anmärkning. Dock är det ju slipat, det framgår på bild. Kostar 800kr och nästan komplett. Ja eller nej?