Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
iaken skrev:Jag skulle byta. Dock från 603 till 650. Teknikern sa att det gick så jag köpte en på skroten. Sen när jag återkom sa han att jag måste köpa flongans ny för att tex lampor skall fungera. I teorin måste det gå att nolla en stereo men ingen tycks veta hur man gör. Iaf inte hos återförsäljare/verkstäder. Ersätter nu min stereo med eftermarknadsgrejer.
Byte från 603 till 650 inenbör ju att du måste byta en hel del inredning eller bygga om den befintliga.

/L
av Kena
Köp en fm sändare och en MP3 spelare, vips har du trollat bort cd skivorna och sparat en massa pengar. Eller om du är tjurig som jag använder du en bärbar cd spelare och svarvar cd med. Mina kids blev förvånade när deras Nintendo gick att lyssna på i bilradion I STEREO!!!! (man kopplar in den i samma utgång som hörlurarna)
av Klotola
black skrev:
mitt råd: köp en beggagnad HU-603...(ca 1500 på JB) enkelt att byta...(även om du gör det själv) ... rulla in till Volvo och ladda ner mjukvaran.... det blir nog enklast och billigast

jag har byt ut stereo i min gammla s80 ....innan satt det också en sån med bara band... (i s80:n hetter den HU-401) köpte en HU-601 instalerade mjukvaran...och sen var det färdigt....
bilen var en '99....den nya stereon kom från en '02.....ändå så fungerade allting klockrent
Var precis så jag tänkte/ville göra min bilhandlare sa att man var tvungen att ha exakt samma orginalkod för att styra den från ratten. Har du multiratt? Och detta fungerar bra? Mjukvaran är jag införstådd med att jag måste fixa.

PS. Testat Teknikmagasinets FM-sändare, var totalt kass om man inte vill köra med den i handen för att få ledning....cd ska jag ha
av Kena
Du styr den från Mp3 spelaren. Har själv gamla V70, men vänta nu, finns inte det en line ingång någonstans på mitt panelen. Där kan du ansluta Mp3:n. Sedan finns det en mer avancerad men lite dyrare historia, kommer bara inte på vad den heter som simulerar en cd växlare men du kör mp3 filer i den. Någon som läser detta och vet vad den heter kan väl lägga in sitt veto.
Användarvisningsbild
av iaken
Loner skrev:
iaken skrev:Jag skulle byta. Dock från 603 till 650. Teknikern sa att det gick så jag köpte en på skroten. Sen när jag återkom sa han att jag måste köpa flongans ny för att tex lampor skall fungera. I teorin måste det gå att nolla en stereo men ingen tycks veta hur man gör. Iaf inte hos återförsäljare/verkstäder. Ersätter nu min stereo med eftermarknadsgrejer.
Byte från 603 till 650 inenbör ju att du måste byta en hel del inredning eller bygga om den befintliga.

/L
Stämmer bra det. Men fick info om hur det nu fungerar då jag lämna tillbaka HU-650'n. JB tar liksom ca 1/4 av nypriset. Sen använder du den som inbyte och betalar ungefär lika mycket (ca 2000:-) till volvo för att få en annan stereo som fungerar med kodningen. Och som förmodligen är nollad & omladdad. Lite märklig hantering mao :)

Idag kommer jag byta till en 3'e partslösning. Men det är ett helt annat ämne som jag lär återkomma till.
av Klotola
Ska prova nu iaf.

Är jag trög eller, men vad är JB?

8)
Användarvisningsbild
av #27
Klotola skrev: Är jag trög eller, men vad är JB?
Jönköpings Bildemontering...

@Micce1980 , Brukar jag också göra.. b[…]

MartinS V60 D4 R-Design

@MartinS , Har själv dragit mig från[…]

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]

Hejsan Jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]