Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NeaXC70
Jisses, jag är envis, lämnade bilen till bilelektriker, han har haft den i en dryg vecka, kontentan, troligtvis CDI boxen, så en begagnad CDI box ska nu programmeras om utifrån min bils data och sättas in och sedan blir det nya tester. Bilen är ena stunden helt ok för att i nästa komma med mängder med olika felkoder, framförallt så är det en återkommande felkod dvs spridare nr 5. Bilen går bra ena gången den startas och körs för att systemet sedan stryper dieseltillförseln och den börjar hugga och missa. Enligt mätutrustningen så är felet elektroniskt och inte maskinellt. Hoppas verkligen att det nu blir rätt och att bilen sedan funkar för det är hopplöst när man har en specialanpassade bil utifrån sin funktionsnedsättning att köra normala bilar 😜
av sicnarf
Du har väl lämnat den till en riktig Volvo mekaniker om du är så beroende av din egen specialanpassade bil.? Jag skulle inte lämnat den till vilken bilelektriker som helst.
av NeaXC70
Jag är nu glad att Jag lämnade in bilen till en grymt bra bilelektriker som inte gav sig, det visade sig att de 3 märkesverkstäderna inte klarade av att upptäcka att den splitter nya spridaren inte satt i rätt position dvs det blev glapp och till och från ingen kontakt samt att de hade felkodat den, det åtgärdades, hela motorns el gicks igenom inkl CDI box m fl, nya kablar drogs förbi kabelmattan, för test, kabelmattan undersöktes och det fanns inga andra fel förutom 2 stycken glödstift som började bli dåliga. Så nu efter 6 månaders kamp är bilen hemma igen och fungerar som den ska. Blev det dyrt hos bilelektrikern, nej inte i närheten av vad jag har lagt ut hos de s k märkes verkstäderna på sådant som visade sig vara gissningar.

Hej, Det har börjat 'surra' från omr&ar[…]

Enligt Volvos dokumentation kalibreras virvelspj[…]

XC60 MY27

T6 hade tidigare 253 hk bensinmotor + 153 hk elmot[…]

Lägg upp filen på youtube och länk[…]