Moderator: Moderatorer
S40T4 skrev:Går utmärkt att montera drag utan att montera drag utan att ta bort stötfångaren. Där du ska skruva i skruven som sitter "dold" bakom/under stötfångaren tar du en hålsåg och höl så att du får upp skruven och hylsa igenom hålet. Inga problem alls!Fan vad jag skulle bli sur om någon gjort så på min bil om jag betalade för att montera ett drag...
S40T4 skrev:Nej, underifrån. Därigenom stoppar du upp bulten och så tar du bort locket till bogserögglan i stötfångaren och stoppar in muttern den vägen och håller emot muttern den vägen med en lämplig blocknyckel. Hålet, som borras underifrån, kommer inte att synas när bilen står på marken, bara om man kollar upp underifrån.Är det hål på båda sidorna, eller hur ser de ut egentligen? :)
S40T4 skrev:Nej, underifrån. Därigenom stoppar du upp bulten och så tar du bort locket till bogserögglan i stötfångaren och stoppar in muttern den vägen och håller emot muttern den vägen med en lämplig blocknyckel. Hålet, som borras underifrån, kommer inte att synas när bilen står på marken, bara om man kollar upp underifrån.Ja kollade på V70n nu när jag bytte till sommardäck, luckan för bogseröglan sitter på höger? sida, så de blir nog svårt att komma åt att hålla muttern/bulten på vänstersidan genom den