Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ROM
Nybliven S80T6 ägare men....jag lämnar inte in min bil på en Volvo verkstad, min hade precis stämplats för 12000 mila service när jag köpt den, vid kontroll av servicejobbet (ja, jag är misstänksam) ringde jag firman som gjort jobbet och fick bekräftat efter lite pisamma frågor att de endast bytt olja + filter...där skulle bytts drivrem, luftfilter och stift, det sket man i. Efter kontroll med annan Volvoverkstad fick jag bekräftat att det görs inte om det inte TVUNGET behövs (bilen går dåligt).....men nog fan får du betala för det ! Lämna bilen på närmsta bensinmack istället! Se till att kamremmen bytts när den skall bara, den vågar de inte fuska med.
Användarvisningsbild
av bladet1
Hej !
Är detta verkligen sant , att man resonerar så att om inte kamremmen o.d inte behöver bytas så gör man inte det men ändå debiterar fullt ???
varför har man då ha dessa olika servicar , detta kan bara inte vara möjligt , skall själv snart göa 12.000 mila sericen på bilen ( inkl kamrem ) , man blir ju förskräckt när man läser detta

hilsen Björne
av nalle2000
Skit ialla dessa svindyra volvoverkstäder som gnuggar sina händer när vi rullar in med bilarna. Byt olja, stift och filter själv, skitenkelt!
Användarvisningsbild
av bladet1
javist håller med , men man inbillar sig ju att dessa dyra stämplar i boken skall vara värda något vid ev försäljing någon gång
av S.t.r.a.n.D
Jag håller med er, men får nästan ångest när man hör alla priser på servicar på dom tydligen inte alltid gör. Skammligt, minst sagt. Att priset är högt kanske man får acceptera och gå vidare men då ska dom faan gör servicen ordentligt. Enda anledningen att fara dit nuförtiden är för att få en Volvostämpel i boken. Men nog går det lika bra med en stämpel från en mindre verkstad också tycker jag. Om det är en större service t.ex. kamremsbyte kanske det är bäst att fara dit men annars, varför??
Användarvisningsbild
av PhotoJoe
Så här sex år senare så ligger servicen för en V70 T5 vid 6 000 mil på strax under 6 000 kr. :-O)

Olja
Oljefilter
Luftfilter
Tändstift
Användarvisningsbild
av Snacksalig
Samma som jag nyss betalade på Upplands Motor i Akalla, för 6000-milaservice på min S60 2,4 -08.
Men då bytte de några lampor och bjöd på lunch och fika medan jag väntade också. Dessutom hade de gratis WIFI, så att man kunde jobba, och lekhörna för min ettåring.
En riktigt jäkla lysande firma, det!
Keyless/Nyckeldosa

Sen 1 månad tillbaka krånglande l&arin[…]

Jag har den som förmånsbil. En lrdmp. […]

Om du tycker det är opraktiskt med laddning[…]