Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kebabpizza
Amiliana skrev: fre 01 maj 2020, 10:03 Enligt min erfarenhet så brukar inte Biltemas batterier hålla längre än ca 2 år, oavsett prisklass :bored:
Då misshandlar du förmodligen dina batterier.
Har själv bara goda erfarenheter av Biltemas, dock inte dom billigaste, har bara köpt "silver"-typen.
av MickeM
Fyrhjulingbatteriet är inne på sitt 6'e år, och det får arbeta vintertid med flera LEDstrålkastare, handvärme och inte minst ploglyftande/sänkande med winshen i ett kör.

Batteriet i gräsklipparen/snöskotern är också åratal gammalt. (Batteriet flyttas mellan dom)

Vi har också ett större batteri som vi flyttar mellan Lantbruksmaskinerna som inte används så ofta.
Det har också varit med i flera år, och det står mycket oanvänt.

Biltemabatterier allihop.

Men jag har faktiskt orginalbatteriet kvar i min V70 2005 med snart 37.000mil.
Det är datummärkt till 2004 v46.
Fungerar prima än.
DET, är svårslaget...
av glock40sw
Problemet med Biltema är deras kvalitetskontrol ,när de köper stora partier ,där de får de billigast. Under Biltema loggan finns flera olika tillverkare och därmed olika kvaliteter.
Personligen skulle jag inte köpa bromsdelar eller batterier från Biltema om jag skulle ha bilen några år till .Jag gillar inte lotteri .Senaste var Biltemas el-cykel batterier bara rena skräpet.
av vjohnj
glock40sw skrev:Senaste var Biltemas el-cykel batterier bara rena skräpet.
Det var väl inte batterierna som var fel på el-cykel, var väl programmvara som inte fattade att batteri var ok.
För när dom bröt krets och kopplade in batteri igen så fungerade igen.

Men du har helt rätt dom byter leverantör och kvalité kan skilja mycket.
Användarvisningsbild
av wissel
Amilianana: Biltema har ju 4 års garanti. Perfekt, du hämtar ut ett nytt batteri vart 3 år livet ut!! Vad är problemet då :-)
Användarvisningsbild
av frasse4
Nej det gäller AGM också
Användarvisningsbild
av Vojje
det är riktigt... i vilket fall kan man ju inte hämta ett nytt med jämna mellanrum med garantin som grund.
Den gäller bara från köptillfället...

Diskussioner om elpriser, när man ska tv&au[…]

Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]

Låser jag bilen, går in med nyckeln o[…]