Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nj22ah
Tja

Jag köpte en 2,5T MY05, jag fick specialpris för den i o för sig.
Men otroligt bekväm, skön känsla. Tjejen känner sig trygg i den (gör man i många volvomodeller i o för sig).

I slutändan ska du gå på känsla.
Vi kommer alltid säga va VI tycker, men gå på din känsla!

Lycka till
Användarvisningsbild
av greeeken
Nu står det klart o tydligt att 2,5 inte är aktuell
Välj 2,4T o chippa den om det är det du vill.
Mindre soppa lägre försäkring.
Sen beror de på hur mkt du vill chippa.?
PPC kostar 7900 hos BSRAB.
Vill du gå på steg 4 kostar det 34475 men då får du draaaaaag i bilen.
Det tar lixom aldrig slut
Ska du köpa T5 får du lägga till lite mer än 7900
Användarvisningsbild
av Statsminister
Pendlar 7 mil per dag? Köp en diesel-spis. D5an är trevlig ;)
av Iceer
2.5t funkar också, har bara inte hittat nån i rätt pris och färg(viktigt)
däremot finns de fler 2.4t som är intressanta för lagom pris och färg:)

jag tror nog det räcker med ett steg 2 för min del..blir för stora summor sen, mycke annat man kan göra med dom pengarna,styling tillexempel:)

ja..ang T5an, blir nog dyrare i längden med försäkring,soppa.

har läst att en del som lämnat in bilen på service har fått mjukvaran uppgraderad, alltså orginal, hur blir de om man har ett trimprogram i då och service-stället försöker uppgradera? skrivs trimmet över då med de nya dom kör in? men dom ser nog , har för mej att bsr har det skrivet i programmet så de syns att dom gjort det....
Användarvisningsbild
av greeeken
Iceer skrev:2.5t funkar också, har bara inte hittat nån i rätt pris och färg(viktigt)
däremot finns de fler 2.4t som är intressanta för lagom pris och färg:)

jag tror nog det räcker med ett steg 2 för min del..blir för stora summor sen, mycke annat man kan göra med dom pengarna,styling tillexempel:)

ja..ang T5an, blir nog dyrare i längden med försäkring,soppa.

har läst att en del som lämnat in bilen på service har fått mjukvaran uppgraderad, alltså orginal, hur blir de om man har ett trimprogram i då och service-stället försöker uppgradera? skrivs trimmet över då med de nya dom kör in? men dom ser nog , har för mej att bsr har det skrivet i programmet så de syns att dom gjort det....
Kör på PPC trim o lägg resten på styling, steg 2 ger inte så mkt mer för pengarna.
Nja va folk gör då är att ladda tebax orginal programmet från ppc ,sen när dom får tebax bilen laddar dom in trimprogramet igen.
Användarvisningsbild
av Tobbe_S602,4T
ja kör själv s60 2,4T (snart med pcc)

och än så länge fungerar allt smärtfritt, detta e en 02 och vad ja har hört e där någon sjuka på en del 01:er vad gäller växel lådan, att ettan o backen skulle vara extremt tröga att få i specielt under kalla förhållande!
Alltid dumt att köpa de första tillverkade så håll dig till 02 och uppåt.
Vad gäller chipet e de som greeken säger, de raderar du bara från bilen innan du gör en uppgradering sen laddar du bara in det igen, läs mer om der på BSR´s hemsida.
Ja rekomenderat en 2,4T + pcc, otroligt drag till billig peng!
av Marbas
Tobbe_S602,4T skrev:ja kör själv s60 2,4T (snart med pcc)

och än så länge fungerar allt smärtfritt, detta e en 02 och vad ja har hört e där någon sjuka på en del 01:er vad gäller växel lådan, att ettan o backen skulle vara extremt tröga att få i specielt under kalla förhållande!
Alltid dumt att köpa de första tillverkade så håll dig till 02 och uppåt.
Vad gäller chipet e de som greeken säger, de raderar du bara från bilen innan du gör en uppgradering sen laddar du bara in det igen, läs mer om der på BSR´s hemsida.
Ja rekomenderat en 2,4T + pcc, otroligt drag till billig peng!
Tror att växelproblemet gäller de flesta volvo modeller i P2 serien (någon får rätta mig om jag har fel...), men det har att göra med att när lådorna monterades ihop så användes fel fett. Jag har en V70 MY04 där problemet fanns. Verkstaden bytte kopplingen samtidigt som de smorde om splinesen (snygg stavning). Finns fler trådar om detta...
av el Toro
jag kör en s60 T5 -02 (automatväxlad dessutom), och jag kan berätta att min kärra drar i genomsnitt 0,9. och då består mina resor främst av stadskörning och landsvägskörning upp tom 4 mil.

då jag kört längre landsvägssträckor mäter jag en bränsleförbrukning runt 0,7. och jag är kronisk fortkörare - nästan alltid +25km/h, och ibland fortare.

det svåraste med denna bil är att starta från stillastående utan att huvudet trillar av, hehe... men det löser du genom att starta på en högre växel (geartronic), eller genom att välja en manuellt växlad maskin istället! :wink:
Användarvisningsbild
av xandu
ser jag kromade inlägg i listerna ?
hur gjorde du detta?

Precis! Man kan hävda att det är kö[…]

När jag släpper upp bromspedalen knarrar[…]

XC70 2016

Vi har just en XC70 från 2016 på g&ari[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har man bytt mycket grejer kan det ta en stund i[…]