Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fronten står uppåt i backen, handbromsen är inte i. Ärligt talat tror och känner jag skruva ner plasten inte kommer att göras.

Precis. Huven måste upp innan man når saker under huven. Jag misstänker att man inte kommer åt wiren utan att ta bort plastkåpan under motorn (?).

Panga rutan vill jag inte, men måste det så måste det. Vad tror ni om att försöka få in en snara av ståltråd att få runt öppningsspaken på dörren och sedan dra så att man öppnar dörren inifrån?
cancerman777 skrev:Fronten står uppåt i backen, handbromsen är inte i. Ärligt talat tror och känner jag skruva ner plasten inte kommer att göras.

Precis. Huven måste upp innan man når saker under huven. Jag misstänker att man inte kommer åt wiren utan att ta bort plastkåpan under motorn (?).

Panga rutan vill jag inte, men måste det så måste det. Vad tror ni om att försöka få in en snara av ståltråd att få runt öppningsspaken på dörren och sedan dra så att man öppnar dörren inifrån?
Så vad är problemet?
Om bil rullar, så rullar den bakåt, inte emot dig. Lägga bara nått vettigt bakom hjulen så rullar inte bilen nånstans.
Men du kanske bara är ute efter nåt bra sätt att kunna öppna dörr...
Lösning på ditt problem har du fått i tråden. Lycka till
Har du pratat med en bärgningsfirma? Dom har, åtminstone tidigare, något som är jämförbart med den snara du tänker dig. Polisen hade sådant förut också, men i dag är det väl lättare att panga rutan. Och i deras fall finns det säkert försäkringar som täcker om det är någon nödsituation. Bärgningsfirmor går på bilens räddningsförsäkring, men avdrag för självrisk.
cancerman777 skrev:Fronten står uppåt i backen, handbromsen är inte i. Ärligt talat tror och känner jag skruva ner plasten inte kommer att göras.

Är den låst så går det inte att öppna inifrån (med handtaget). Du måste larma av. Låskistorna i bilen hamnar i ett läge som kallas blockerat låsläge ca 30 sekunder efter att man låser/larmar.
Du har två atternativ kryp under bilen lossa plasten och koppla in dig på startmotorn eller krossa rutan i förardörren luta dig in över glaskrosset och öppna motorhuven för att sedan koppla på ström och låsa upp med fjärren, som tommmy p56 skriver är det omöjligt att låsa upp innifrån om blockerat låslåge är på. Ett alternativ
Är att bärga till verkstad så att dom kan låsa upp. Oklart om det ingår om man inte har en särkild assistansförsäkring.
Krypa under upplyft bil i kraftig lutning kan ju sluta i katastrof.
Ruta känns onekligen sådär.

Spekulation:
Kan man kanske få upp huven genom att paja grillen? Hellre den än en ruta.

Eller ta ner innerskärmen på förarsidan.

Annars är en bärgare som flyttar bilen till bättre ställe enda lösningen. Hellre det än en ruta.

En inbrottstjuv tar sig inte in i oskadd V70 som är dubbellåst. (Automatiskt efter typ 10sek om man låser med fjärrkontroll/fjärrnyckel)
Svårlösta vibrationer

Om man vill vara riktigt, riktigt noga skall hjule[…]

Nytt batteri inköpt och står på l[…]

Brainys V60

Måste tyvärr vara lite tråkigt oc[…]

V50 D2 man 2012 Glow plug?

Mnja. Det ena tycks ju vara ett relä och den […]