Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av matand12
Finns rätt många nummervariationer. Kolla upp ditt eget - sitter en etikett med siffrorna på. Tydligt och omöjligt att missa.

Är "nästan" säker på att det inte måste vara samma nummer - det viktiga är att styrenheten kommer från årsmoddel 99-01. Detta fick jag verifierat av både Bilia och skroten.

Intressant affärsteknik Volvo har som monterar in en tämligen enkel digital styrenhet som sedan kollapsar på väldigt många individer efter några år för att sen sälja nya till ett ockerpris...
av Appen
Hej jag har samma typ av problem men det kommer och går, speciellt om det är fuktigt väder ute, var sitter den hur ser den ut? Kunde kanske kolla lite om den är otät eller något glapp någonstans där.

MvH
Appen
Användarvisningsbild
av elmuppo
Appen skrev:Hej jag har samma typ av problem men det kommer och går, speciellt om det är fuktigt väder ute, var sitter den hur ser den ut? Kunde kanske kolla lite om den är otät eller något glapp någonstans där.

MvH
Appen
Det är ett internt glapp i styrenheten. kontaktstycket som går ner
i kretskortet har börjat tappa sina lödningar.

Styrenheten måste tas isär och lödas om. Dock inte så enkelt som det låter
då den är full av "gegga"

Styrenheten sitter under bromsservot. Under abspumpen.
Användarvisningsbild
av elmuppo
matand12 skrev:Finns rätt många nummervariationer. Kolla upp ditt eget - sitter en etikett med siffrorna på. Tydligt och omöjligt att missa.

Är "nästan" säker på att det inte måste vara samma nummer - det viktiga är att styrenheten kommer från årsmoddel 99-01. Detta fick jag verifierat av både Bilia och skroten.

Intressant affärsteknik Volvo har som monterar in en tämligen enkel digital styrenhet som sedan kollapsar på väldigt många individer efter några år för att sen sälja nya till ett ockerpris...
Japp. ännu värre är att den ersattes pga just detta felet.
Men ändå tar man fullpris.

Så jävla fult.

Men som du skriver, du måste ha en styrenhet för JUST din årsmodell.

//Branx
av zenobia
Jag har en ABS-enhet från senare årsmodell och det funkar utmärkt. Var uppe hos JBs och letade länge. Vi tog den första som hade lika många spolar som min, dvs 10 st.

Funkar klockrent. Dock tror bilen att det är DSTC installerat. Får upp ett meddelande om DSTC på / DSTC av när jag trycker på knappen. Borde stå STC på / STC av.

Men som sagt, inte märkt av några problems och Vadis / VCT lämnar inga felkoder.

Jag försökte också laga min och det var inte roligt, tar en bra stund att göra... Främst för att enheten är limmad ihop. Väl öppnad var det inget mojs i boxen utan det var lätt att löda om / byta prylarna. Dock krävs det RIKTIGT MYCKET värme. Man kommer ingenstans med en lödpenna på 50 w.
Användarvisningsbild
av elmuppo
jag hatar rapidshare.

You have reached the download-limit for free-users. Want to download more?
Get your own Premium-account now! Instant download-access! (Or wait 112 minutes)
Användarvisningsbild
av grekmek
branx skrev:jag hatar rapidshare.

You have reached the download-limit for free-users. Want to download more?
Get your own Premium-account now! Instant download-access! (Or wait 112 minutes)
OK Prova här:

Har laddat upp alla bilder + pdf filen hos kompisens servern / forum
--> Klicka Här Reg./Login krävs
Senast redigerad av 4 grekmek, redigerad totalt 0 gång.
Problem med airbagen V70 .01

Han har sovit 10 år nu. Knappast han svarar […]

Vida 2014D... utgående...

När jag köpte min Vida & dice fö[…]

Faktiskt ingenting. Har däremot konstaterat a[…]