- ons 21 feb 2007, 11:39
#89326
Hej!
Om jag inte minns fel så är OBD2(OBD-II), en krav i USA för att lagra felkoder om avgasrening m.m. fungerar alltså inte på typer av fel tex trasig klimatsensor m.m.
Den lagrar också när felet uppkom och när man senast släckt "check engine" lampan... Det är alltså inte bara att åka in till besiktningen i USA strax efter man släckt lampan. Det syns när den senast är nollad och har det gått för kort tid så blir det ombesiktning...
Detta är väl ett sätt att komma åt sådana som försöker enkla trix(K-sprit, m.m.?) för att få igenom bilen genmom besiktningen och sedan skita i konsekvenserna... OBD2 gäller iofs bara nyare bilmodeller, men dem blir väl gamla dem också.
Mvh
Om jag inte minns fel så är OBD2(OBD-II), en krav i USA för att lagra felkoder om avgasrening m.m. fungerar alltså inte på typer av fel tex trasig klimatsensor m.m.
Den lagrar också när felet uppkom och när man senast släckt "check engine" lampan... Det är alltså inte bara att åka in till besiktningen i USA strax efter man släckt lampan. Det syns när den senast är nollad och har det gått för kort tid så blir det ombesiktning...
Detta är väl ett sätt att komma åt sådana som försöker enkla trix(K-sprit, m.m.?) för att få igenom bilen genmom besiktningen och sedan skita i konsekvenserna... OBD2 gäller iofs bara nyare bilmodeller, men dem blir väl gamla dem också.
Mvh