Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
deska skrev:
matzen10 skrev:Vad kostar nya dämpare till bakluckan?

M V H
---> Matz
Biltema har för 150:- st som jag köpte. Verkar fungera ok. Gnisslade lite från början så smörjde in med vanligt ljust fett och nu låter dom inge. Volvo har orig för ca 450:-st tror jag. Med tanke på att det var orig på min -04 som blivit kassa så e ja skeptisk till kvalitén där. Iaf om man ser till priset. värt å testa iaf. får ju se hur länge de håller.

väldigt sällan orginalet går sönder. därimot går backluckans stopp sönder o då kommer bakluckan att hänga i dämparna, vilket dom inte håller för.
Användarvisningsbild
av deska
CarMan skrev:
deska skrev:

M V H
---> Matz
Biltema har för 150:- st som jag köpte. Verkar fungera ok. Gnisslade lite från början så smörjde in med vanligt ljust fett och nu låter dom inge. Volvo har orig för ca 450:-st tror jag. Med tanke på att det var orig på min -04 som blivit kassa så e ja skeptisk till kvalitén där. Iaf om man ser till priset. värt å testa iaf. får ju se hur länge de håller.

väldigt sällan orginalet går sönder. därimot går backluckans stopp sönder o då kommer bakluckan att hänga i dämparna, vilket dom inte håller för.
Mina stopp e inte sönder men dämparna gick sönder ändå. Eller sönder å sönder dom dämpar inte lika mkt längre helt enkelt.
Användarvisningsbild
av greeeken
deska skrev:

M V H
---> Matz

Nja ibland har man ju otur att få dåliga "orginal" delar tyvärr. Men inget sägett nya inte kommer funka bra, eller dåligt för den delen.
Delen från biltema kan fungera minst lika bra som delen från volvo
Användarvisningsbild
av deska
CarMan skrev:
deska skrev:

M V H
---> Matz

Däremot har min kompis s60 R -04 nog pajjat på det sätt du beskriver. Han köpte nya gasfjädrar samtisigt som mig men det hjälpte inte. Luckan slår ändå sista biten och den lixom hänger i gasfjädrarna. Kan man fixa det på något sätt??
av Pam
Vad menar ni med "slår sista biten"? Min bagagelucka har inget stopp. Om jag släpper luckan när den nästan är öppen så knäcker det till i ändläget, så jag måste fånga upp luckan innan den öppnas helt...
Användarvisningsbild
av deska
Pam skrev:Vad menar ni med "slår sista biten"? Min bagagelucka har inget stopp. Om jag släpper luckan när den nästan är öppen så knäcker det till i ändläget, så jag måste fånga upp luckan innan den öppnas helt...
Precis - så ska det inte vara. Ny bil öppnas mjukt och stannar upp mjukt sista biten. Min gör det och nu orkar fjärdrarna hålla luckan på plats. Men min polares slår sista biten precis som din. Enl CarMan skall det bero på att nått "stopp" är trasigt. Vad jag undrar är mo det går att byta enkelt. E ju inte så viktigt men om det är enkelt så varför inte fixa.
av Pam
Någon som har bild på ett sådant "stopp"? Köpte några plastpluppar på Volvo som killen påstod vara stoppen, men jag vet inte om det var rätt...
Användarvisningsbild
av deska
Pam skrev:Någon som har bild på ett sådant "stopp"? Köpte några plastpluppar på Volvo som killen påstod vara stoppen, men jag vet inte om det var rätt...
ja det e det jag undrar oxå :) vi skall ju fixa nya till min polare men vet inte riktigt vad det är vi skall fixa och vad det kostar å hur man byter etc.. Men har du satt på de som du köpte?? Funkar det?
av Pam
Jag satte på dom och det funkade inget bättre än innan tyvärr... CarMan kanske vet något?
Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]