Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det är nog bara att bita i sura äpplet.
Men med en så ny bil som 2007 är ju en 4000kr reparation "avskriven" om några tusen mil.
Dvs långt ifrån bortkastat.
Ja det kostar.. jag kostade på vår -04 närmare 8000:- tror jag det blev.. 2 st vvt-enheter, en massa packboxar på kamremssidan + att jag samtidigt fixade vevhusventilationen. Det var väl ca 1-2 år sen. Men det var det värt. Bilen har gått som en dröm sedan dess.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Nu när jag skruvat ikväll........så ser jag att det verkligen behövdes lite omsorg!! :-D Det blev rubbet av packboxar på Rem sidan :-) :-) Jag skall ta bakkant av kamaxlarna också! Men jag gör det sist,då jag plockar bort Kamaxel Tolken. När allt är åter monterat och klart på Rem sidan.

När det gäller VVT på båda kammarna så får dom ligga i bad över natten. Och skall "checka av" dom mer i morgon. Det är VVT på insuget som "glappar" lite. Avgas VVT verkar klarat sig ifrån "glapp" ......
Kamremmen byter jag igen då! Då den verkar lite "mojsig" och kladdig? (Fast den byttes i våras)
-Allt funkar..... :-) :-D

Boken finns att köpa på Mekonomen/Autoexperten/ "Feltema"

-HUR Vet du? Att den är Packboxen som läcker????????
Finns ju fler ställen som kan ge Oljeläckage.............

Annars kan jag kanske Scanna boken....Och PM:a
Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]

Hej. Jag har haft ett problem med att min b230f in[…]

Tack Erik ! Ska lyssna och göra det