Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rrm
Hade samma på min s80 det är en microbrytare i låskistan som strular. Bara att byta hela låskistan. Hittade en på skroten i malmö(självplock) från en 03a 50:- gav jag. Går att byta själv. Volvo skulle ha 1600:- för delen.
av umik
Ska försöka riva itu dörren utan att lämna märken efter sig...
På skroten tar dom dock 800 kr för låset. Eftersom det är efterfrågat så har dom börjat demontera och lägga på lagerhylla. Därav priset.

Garantin för låset var enligt Volvo; Upp till 3 år=100% rabatt och upp till 4 år=50%rabatt och om man passerat 4 år 0 %rabatt
på ordinarie pris.
av NCR
Noodles skrev:Ja risken är väl att garantin har gått ut på min 02a också.

Dock verkar de lite konstigt i mina öron att vissa verkstäder bjussar på reparationen, medans andra tar 50% och vissa fullt pris? :???:

Jag menar, de lär väl vara Volvo centralt som gått ut med att vi fixar detta till si eller sånt pris pga förlängd garanti/goodwill, jag menar, om inte Volvo backar upp så lär väl ingen handlare/verkstad vilja laga bilar gratis?!

Eller vad är det som gör att det skiljer mellan de olika Volvofirmorna?
Som alltid "ring runt". Det varierar väldigt mellan olika ÅF, t.o.m. inom Bilia...
av Arne
Eftersom felet är så utbrett borde du få någon form av rabatt på dörrlåset. Det är dålig stil av de återförsäljarna som tar ut fullt pris på låsen.
Användarvisningsbild
av ufriman
Fick mina lås utbytta på båda sidor på garanti, gratis för en månad sen (Kör en S-60 -02) men det kan bero att jag jobbar på volvo och känner kundmotagaren som fixade det att det skulle gå på volvos godvill konto.
av NCR
ufriman skrev:Fick mina lås utbytta på båda sidor på garanti, gratis för en månad sen (Kör en S-60 -02) men det kan bero att jag jobbar på volvo och känner kundmotagaren som fixade det att det skulle gå på volvos godvill konto.
Då får man väl innerligt hoppas att det även är så för "vanliga" kunder.
av Noodles
Enligt HansPerssonBil AB i Hedemora var det chassinummerberoende om/hur mycket Volvo stod för.
Har inte hunnit med att kolla vad RolfEricssonBil här tar/har för policy.
av s60
v70r awd 04 skrev:vet inte vad det kostar men har hört att man ska montera 04 ans när man bytter håller bättre :wink:
Är det någon som vet från vilket chassienummer låsen har blivit bättre?
Eller är det någon som har artikelnr på de nya bättre låsen?

Tänker försöka få tag på ett par på skroten men vill vara säker på att få dom nya bättre låsen som ska finnas!

Multimetern visar 0,15 volt om ja bara har tä[…]

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]