Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av deska
Hellrider skrev:
deska skrev:
CANBus skrev:Oj, när vi använde VADIS på verkargolvet så använde vi oss av programfönsterna, och valde bilmodell samt utrustning.
På tangentbordet fanns varken tändning eller readknappar, så gamla datorer hade vi aldrig, som behövde bränsleaggregat för att fungera.

Nej, men jag tror nog du missuppfattat något här.....
hmm jo jag misstänkte det men alltså det var sagt att det skulle gå att koppla på autolock via menyerna i bilen. men verkar lixom lite skumt. fick en beskrivning av nån som gick ut på ungefär det ja skrev. men då måste man väl ha tillg till en volvodator eller nåt?

så här beskrevs det:

.

to go into the hidden menu in a volvo bordcomputer:
1. turn ignition ON and bordcomputer ON
2. turn ignition OFF and wait for the car display going down
3. turn ignition ON and wait for the car display going up then
push the keys BACK-ENTER-BACK
JApp du har alldels rätt,men det gäller bara v70 07:or,där slipper man mjukvaran,och gör som du beskrev ovan!
jaha där kom förklaringen :) tackar
av S60AWD2.5T
Klockrena svar.....tack Hellrider.
Användarvisningsbild
av Loner
Hellrider skrev: JApp du har alldels rätt,men det gäller bara v70 07:or,där slipper man mjukvaran,och gör som du beskrev ovan!
Vad är back & enter för knappar?

/L
Användarvisningsbild
av Pimp my ride
Loner skrev:
Hellrider skrev: JApp du har alldels rätt,men det gäller bara v70 07:or,där slipper man mjukvaran,och gör som du beskrev ovan!
Vad är back & enter för knappar?

/L
Kanske knapparna till RTI?
Användarvisningsbild
av Loner
Kanske det, men RTI är ju inte standard i alla 07:or..

/L
Användarvisningsbild
av Pimp my ride
Nä, det har du rätt i.
av uffe_hudik
vadis frågar efter anv nam och lösen ord när jag ska köra i gång det.. finns nån patch ? eller nåt annat
Användarvisningsbild
av Loner
uffe_hudik skrev:vadis frågar efter anv nam och lösen ord när jag ska köra i gång det.. finns nån patch ? eller nåt annat
Standard svar på detta: Om du köper original-vadis så får du användaruppgifter!

/L

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]

Hejsan Jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]

hejsan Jag funderar på hur (Blond ventilerat[…]

Bränslytryckgivare

Motor varningslampan lyser och har en felkod som s[…]