Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
GLIZ skrev:Det skramlar om höger stötdämpare bak/? när jag kör över brunnar och gupp. Kollat och inget vad jag hittar sitter löst och fjädern är hel. Någon som har en idé om vad det kan vara?

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Körde ner i ett potthål för en månad sedan det va då det började skramla och så drar bilen något åt höger. Skadebesiktning på tisdag. Hoppas att det bara är en inställning som krävs.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
Drar liv i denna gamla tråden. Skadebesiktningen gick bra (tror jag) ingen åtgärd. Bytte stötdämpare och fjäderbenslagring som jag köpte när det verkade ok efter potthålet. Bytte innre och yttre styrleder spindelleder bussningar på länkarmarna bussningar på krängningshämmare och krängninghämmarstag bak som jag också köpte när allt verkade ok Lämnade in för hjulinställning och allt verkade bra tills jag märkte att bilen börjat dra och hjulen slitits ned från nya (januari i år) till 3mm i dag på höger sida och 5mm på vänster sida. Funderar på om han som gjorde skadebesiktningen varit ärlig. Jag frågade om framvagnen klarat sig och uppfattade det som att han manade att den klarat sig. Är framvagnen skadad ligger verkastan och speciellt han risigt till. Min advokat kommer att grilla honom levande inför skranket...

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Senast redigerad av 1 GLIZ, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av GLIZ
GLIZ skrev:Drar liv i denna gamla tråden. Skadebesiktningen gick bra (tror jag) ingen åtgärd. Bytte stötdämpare och fjäderbenslagring som jag köpte när det verkade ok efter potthålet. Bytte innre och yttre styrled spindelleder bussningar på länkarmarna bussningar på krängningshämmare och krängninghämmarstag bak som jag också köpte när allt verkade ok Lämnade in för hjulinställning och allt verkade bra tills jag märkte att bilen börjat dra och hjulen slitits ned från nya (januari i år) till 3mm i dag på höger sida och 5mm på vänster sida. Funderar på om han som gjorde skadebesiktningen varit ärlig. Jag frågade om framvagnen klarat sig och uppfattade det som att han manade att den klarat sig. Är framvagnen skadad ligger verkastan och speciellt han risigt till. Min advokat kommer att grilla honom levande inför skranket...

Ska ge det en chans och tror på att allt är ok med framvagnen. Ny hjulinställning bokad 11/5.

Användarvisningsbild
av GLIZ
Tänk att om det är en skada som besiktningen inte upptäckt då har han satt mig och alla jag mött i trafiken för fara. Jag har gjort vad jag kan men om han inte gjort en korrekt skadebesiktning i vetskap om att bilen kan va skadad så kan ju inte jag veta. Nu har jag en misstanke om att det kanske är en skada ändå så jag ska be verkstaden göra en koll när jag lämnar in den. Hoppas dom gör det utan nåt större krav på extra betalning.

Användarvisningsbild
av GLIZ
Kan en snedställd ratt och ett så snabt förlopp av slitage på däcken bero på slut hjullager? I så fall har jag hittat boven. Lagret slut på höger sida.

Diskussioner om elpriser, när man ska tv&au[…]

Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]

Låser jag bilen, går in med nyckeln o[…]