Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag tror att ditt fel sitter i effektsteget till kupefläkten. Det som sitter bredvid fläkten, och reglerar strömmen till den.
CCM bara talar om för effektsteget hur fläkten skall gå och när. Dom kan leva eget liv om dom går sönder. Effektsteget får inte ström från CCM, utan matas alltid med ström. Bara information från CCM. Därför kan fläkten gå fast tändningen är av.
Det är inte som en gammal bil när vredet för fläkthastigheten faktiskt kopplade om mellan motstånd för att reglera farten.

Inte mycket analogt numera.
MickeM skrev:Jag tror att ditt fel sitter i effektsteget till kupefläkten. Det som sitter bredvid fläkten, och reglerar strömmen till den.
CCM bara talar om för effektsteget hur fläkten skall gå och när. Dom kan leva eget liv om dom går sönder. Effektsteget får inte ström från CCM, utan matas alltid med ström. Bara information från CCM. Därför kan fläkten gå fast tändningen är av.
Det är inte som en gammal bil när vredet för fläkthastigheten faktiskt kopplade om mellan motstånd för att reglera farten.

Inte mycket analogt numera.
Byter jag det kan alltså felet vara avhjälpt?
Den extra CCM jag har gick det att stänga av fläkten med. Vad kan det vara för fler fel som gör att den ena går att stänga av med men inte den andra? Den extra har inte antisladd-knappen och är en tidigare/annan modell.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

GLIZ skrev:
GLIZ skrev: tor 10 maj 2018, 18:41
GLIZ skrev: tor 10 maj 2018, 17:11 Kan det va skadligt?

Menar, för elektroniken?
Har skruvat isär den extra jag har. På platsen där antisladd-knappen sitter i den i bilen sitter en knapp för nackstöden bak.
Tänkte, om jag byter till antisladd-knappen. Hade den, (antisladd-knappen) styrt nackstöden bak monterad i den andra bilen men med kontakten bak på acc:n, antisladden i den bil jag ska montera den acc som nu är isärplockad?
Haft loss och kollat. acc:n funkar på den som va isärplockad men den har 5-6 stift mer i kontakten för kontrollknapparna för olika funktioner. Suck...
Kan det fungera att flytta över knappen för antisladd. Enheten för att styra ac:n fungerar?

GLIZ skrev:
GLIZ skrev:
GLIZ skrev: tor 10 maj 2018, 18:41 Menar, för elektroniken?
Har skruvat isär den extra jag har. På platsen där antisladd-knappen sitter i den i bilen sitter en knapp för nackstöden bak.
Tänkte, om jag byter till antisladd-knappen. Hade den, (antisladd-knappen) styrt nackstöden bak monterad i den andra bilen men med kontakten bak på acc:n, antisladden i den bil jag ska montera den acc som nu är isärplockad?
Haft loss och kollat. acc:n funkar på den som va isärplockad men den har 5-6 stift mer i kontakten för kontrollknapparna för olika funktioner. Suck...
Kan det fungera att flytta över knappen för antisladd. Enheten för att styra ac:n fungerar?

Har flyttat över knappen. Den funkar inte men antisladd är aktiv vad jag kan berömma. Larmet funkar nu. Det gjorde det inte förut. Allt i ac:n funkar men inte stolvärmen eller defrostern/immtråden bak. Bild(Bild)

Bensinpriser v2

Womens From Your City - No Selfie - Anonymous Casu[…]

EX60

Ny här nu i väntan på nya bilen. B[…]

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?