Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bump, jag har lite problem med ljudet men jag märkte samma sak med originalstereon så det har inget med mitt stereobytet att göra.
Det är så att det oftast bara spelar längst bak i högtalarna vid bakluckan, jag har pillat på kontaktstycket bakom stereon men det hjälper inte.

Det finns väl ingen extra förstärkare dold någonstans? Jag har kollat under stolarna och vid reservhjulet men det finns inget där.
Det sitter heller inga små diskanthögtalare i dörrarna närmast handtagen så det verkar inte vara något påkostat ljudsystem.
Nu har ljusomkopplaren lagt av, får felkod CEM 1E04.
Jag har xenonljus och saknar därmed rullen för manuell inställning av ljushöjden, spelar det någon roll om jag tar en enhet på skroten från en bil utan xenon?
jiha1968 skrev: mån 06 aug 2018, 08:56 https://tinyurl.com/yapklgtz
(inte samma symptom, men troligen samma orsak)
Testade det idag och det verkar funka. :-)
144 skrev: sön 23 sep 2018, 13:48 Nu har ljusomkopplaren lagt av, får felkod CEM 1E04.
Jag har xenonljus och saknar därmed rullen för manuell inställning av ljushöjden, spelar det någon roll om jag tar en enhet på skroten från en bil utan xenon?
Det gick alldeles utmärkt att använda ljusvredet från en bil utan xenon om någon undrar.
Jag rekommenderar som vanligt varmt att man investerar i en DICE för att kunna koppla upp sig mot bilen med VIDA. Det kostar runt 500-1000 kr för en DICE vilket jag själv hade svårt att motivera men väl efter jag köpt den så är det lite att man undrar hur man klarade sig utan den. VIDA är ett måste om man mekar själv iallafall, så har man komplett reservdelskatalog och någorlunda bra beskrivningar på hur olika jobb utförs.
XC60 MY27

Nu har även V60 blivit my27. Max 335 hk. T8 &[…]

EX60

Ny här nu i väntan på nya bilen. B[…]

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?