Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Falk
forbo skrev:...50w xenon...
Någon som har praktisk erfarenhet av skillnaden mellan "vanliga" kit och s.k. 50w? Vore intressant med kommentarer.
av matte75
Falk skrev: I år åkte det i xenon i lysena istället för vanliga 100-wattare. Ska bli intressant att se hur det fungerar. Stoppade dit riktigt billiga kinesiska grejer.
Var köpte du dessa och vad kostade dom?
Användarvisningsbild
av Falk
matte75 skrev:Var köpte du dessa...
Jag köpte av mannen som ligger bakom denna annonsen:
http://www.blocket.se/vi/13184771.htm?ca=11_s

Man kan nå honom på [email protected]
Ett 5000K H1 kit för två lysen med allt inklusive, sladdar relä mm, kostar under tusenlappen +frakt. Extralånga sladdar mellan ballast och lampa finns som tillbehör.
Senast redigerad av 1 Falk, redigerad totalt 0 gånger.
av matte75
Falk skrev:
matte75 skrev:Var köpte du dessa...
Jag köpte av mannen som ligger bakom denna annonsen:
http://www.blocket.se/vi/13184771.htm?ca=11_s

Köpte du dom som var i annonsen eller andra som han säljer. Jag trodde först att du konverterat vanliga extraljusen till Xenon.
Användarvisningsbild
av Falk
matte75 skrev:Köpte du dom som var i annonsen eller andra som han säljer. Jag trodde först att du konverterat vanliga extraljusen till Xenon.
Jag köpte lösa konverteringskit och monterade i mina vanliga extraljus. Han säljer både lösa kit, "färdigombyggda" extraljus och hjälmlysen för enduroåkning.
Användarvisningsbild
av Falk
Var ute en liten sväng och tog några snabba bilder på hur det ser ut i verkligheten.
Inte så jättevetenskapligt och noggrant, hade lite brådis... Skulle ha låst vitbalansen, men den stod i autoläget. Får se om jag orkar pilla med det (rawfiler).

Samma kameraplacering, brännvidd, exponeringstid och bländare på alla bilderna, inget photoshoppat (förutom att jag minskat storleken på bilderna).

Bild

Endast dimljus. Lyser bara några meter.

Bild

Halvljus. Volvos original "bixenon" reflektorxenon. Är inte så imponerad av halvljuset. Det har nu lyst i drygt 6000mil och mattats lite tycker jag. Vår andrabil, som är en ClioSport, med projektorxenon på halvljuset har nog faktiskt bättre halvljus...

Bild

Original helljus med originallampor.

Bild

Med extraljus. 3st Hella3000 bred/lång med 5000K xenon H1.
Senast redigerad av 1 Falk, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av henka35
Trevliga bilder... Det blir grymt bra ljus i en Hella 3000 eller BigKnick med en xenonsats..
av perjak
Hur pass mycket pyssel är det att få bort fronten? Jag ser att även du har motorvärmarsladden ut genom ena hörnet.
Användarvisningsbild
av Falk
perjak skrev:Hur pass mycket pyssel är det att få bort fronten? Jag ser att även du har motorvärmarsladden ut genom ena hörnet.
Vet faktiskt inte... Jag gjorde medvetet installationen så att man inte behöver plocka bort fronten. Grillen går att peta loss "utifrån" med en liten hake av t.ex. svetstråd.
Motorvärmarintaget är monterat av ÅF.
av perjak
Falk skrev:
perjak skrev:Hur pass mycket pyssel är det att få bort fronten? Jag ser att även du har motorvärmarsladden ut genom ena hörnet.
Vet faktiskt inte... Jag gjorde medvetet installationen så att man inte behöver plocka bort fronten. Grillen går att peta loss "utifrån" med en liten hake av t.ex. svetstråd.
Motorvärmarintaget är monterat av ÅF.
Aha. Jag trodde att du tagit lös den eftersom bilden visar en strippad front. Desto bättre om man kommer åt bara genom att öppna grillen. Nu ska här skruvas... :D

Ops :oops: Det var visst en annan medlem som postat bilden. Kanske T-röd kan svara på min fråga?

Jag har haft samma problem på en båt o[…]

Bytt Tankarmatur 240 1986

Förpunpen ska väl gå kontinuerlig[…]

Tack så mycket för snabba svar! Jag ska[…]

Får ju hoppas han inte gjorde🙄