Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo_740_GLT
Tack för all hjälp nu är packningen inhandlad och nu är det bara att invänta att regnet ska sluta :-)

Skickat från min E6853 via Tapatalk
av Volvo_740_GLT
Nu så fungerar allt igen, bilen är som den brukar vara. Det var ganska så lätt att få dit grejerna. Har bara en fråga till.
Måste man åka typ till Volvo för att släcka felmeddelandet eller funkar det att lossa batteripolen?
Användarvisningsbild
av Perra83
Jag tror jag löste det med batteripolen. Eller försvinner felmeddelandet efter en omstart? 2011-2012 hade ja fel på min D5 så jag minns inte riktigt.
av sjörök
Kul att det löste sig. Har samma problem med min 03:a. Pyser till när motorn blivit lite varm. Vid runt 2500 varv. Har bytt spjällhus, någon tryck ventilregulator ( fel namn...) systemet är provtryck ,men bara med rök (ej volvoverkstad) behöver kanske inte vara laddluftkylare, utan kanske något rör eller packning? Känns ju lite billigare. Ska jag chansa och byta samma packning som dig tro?
av pontusekelund1
Hej har exakt samma problem själv och fattar inte vad de det kan vara, endå har bilen vart på verkstad 4 gånger... ska kolla detta imorgon och hoppas de e samma problem som du hade :D
av pontusekelund1
Hej har exakt samma problem själv och fattar inte vad de det kan vara, endå har bilen vart på verkstad 4 gånger... ska kolla detta imorgon och hoppas de e samma problem som du hade :D
Servicemeddelande - Volvo On Call?

Rensa bagaget, öppna undergolvet, använ[…]

Ja, det är ganska otroligt hur fel den sl&a[…]

Den stora annons-tråden

BMW -06:a i nyskick, endast 100mil, 7-vxl manuell […]

Hjälpfjäder till koppling

Beställde en ny fjäder igår p&arin[…]