Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VolvoFrälst00
efter bytet av servopump har jag som att ratten vill dra stötsvis åt motsatt håll vid rattutslag, antar att det rör sig om luft som skall luftas ur ? det rycket/draget eller vad man vill kalla det fanns inte innan bytet. tycker jag rattat fullt ut många ggr om men blir liksom inte bättre. vågar man ta av locket och köra runt på parkeringen lite o se om det luftar ur på så vis eller kan man göra nått annat trick ?
av MickeM
Det luftar sig själv.
Att öppna locket släpper bara ut ev övertryck, men det är nog inte problemet.
Men det är helt ofarligt att testa. Du behöver ju intebta bort det, utan lossa nått varv.
Du riskerar lite oljespill i worst case.
av valln
Du kollade väl att styrningen gick lätt så att det inte är övre fjäderbenslagringen som skurit?
Hände en kompis och jag tror inte det är helt ovanligt...
av VolvoFrälst00
Tyckte att den gick tillräckligt lätt utan aty reagera på att den är tung. Dvs den borde ha fungerar och fungerar. Va ute nuss o ratta och går lätt men låter vid gas och hugger lite då o då i vissa ratt moment.. Överbenslager vad är det ? Tror mor att det är luft men får juh inte ut det.
av VolvoFrälst00
När man lyfter bilen för att luft läste kag i ett inlägg att man gör det motor av några ggr till ändläge jag gjorde det med motor på kanske aldrig luftadea ur ?

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]