Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dykaren
Jag får vackert betala 500kr för det nu i samband med service!!
Senast redigerad av 1 Dykaren, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av CarMan
Dykaren skrev:Jag får vacker betala 500kr för det nu i samband med service!!
det är det normala. verkstan måste ju som jag sa köpa mjukvaran, så dom har ju en utgift.
av mojja
CarMan skrev:
det är det normala. verkstan måste ju som jag sa köpa mjukvaran, så dom har ju en utgift.

Ja precis verkstan måste pröjsa 2 kr för mjukvaran då ska kunden pröjsa 500kr...

m.v.h mojja
Användarvisningsbild
av CarMan
mojja skrev:
CarMan skrev:

Ja precis verkstan måste pröjsa 2 kr för mjukvaran då ska kunden pröjsa 500kr...

m.v.h mojja
den mjukvaran kostar inga 2:- jag toppar på att den kostar nånstans runt 350 - 400 :-

sen är resten arbetskostnad
av Frigge
CarMan skrev:
mojja skrev:
CarMan skrev: det är det normala. verkstan måste ju som jag sa köpa mjukvaran, så dom har ju en utgift.

m.v.h mojja
den mjukvaran kostar inga 2:- jag toppar på att den kostar nånstans runt 350 - 400 :-

Ja inte kostar den programvaran 2 kr.
Användarvisningsbild
av VolvoBM
CarMan skrev:
Och den utgiften till Volvo överstiger 1 SEK? :wink: Ja, jag vet att inget är gratis, men det finns ingen hejd på profithungern för skituppdateringar...
Användarvisningsbild
av VolvoBM
CarMan skrev:
mojja skrev:
CarMan skrev: det är det normala. verkstan måste ju som jag sa köpa mjukvaran, så dom har ju en utgift.

m.v.h mojja

350 spänn för att ta hem en fil från internnätet, det måste finnas gott om drömmare inom Volvokoncernen.... (inte påhopp på er Carman/Frigge utan på StorVolvo)
Att inte förse sina försäljningsställen med gratis programuppdateringar på betalda produkter det är nog Volvo ensamma om :evil: .
Jämför datorbranschen eller liknande. Jag köper att bilfirman tar en slant för arbetet, men en kvarts arbete är ju inte hela världen. Sedan så finns det säkert volvofirmor som bjussar på även det arbetet, men det är upp till dem.
Användarvisningsbild
av cmp67
Det borde ju ligga i Volvos intresse att alla volvobilar ska fungera som dem ska och då borde också uppdateringarna vara gratis!

Eftersom det finns uppdateringar så finns det fel på Volvos produkter och då ska Volvo stå för det.
Men det är väl bara vi som inte jobbar inom volvo som tycker det...
Användarvisningsbild
av CarMan
ja det är ju helt klart en smart affärside att ta beltalt fär det man gör, men vist vore det bra för konsumenten om allt var gratis.
jag tycker det är billigt att bara betala 500:- o sen är bilen svensk, för sök o göra på en del andra bilmärken
Användarvisningsbild
av VolvoBM
CarMan skrev:ja det är ju helt klart en smart affärside att ta beltalt fär det man gör, men vist vore det bra för konsumenten om allt var gratis.
jag tycker det är billigt att bara betala 500:- o sen är bilen svensk, för sök o göra på en del andra bilmärken
Tja nu skall vi nog tala om äpplen och päron igen. Bilen är betald i Tyskland och har hamnat i Sverige, skall den då "straffas" för flytten. Jämför att du importerar en dator eller en TV, nog kan du ladda hem nya "drivrutiner" till dessa produkter utan att Philips eller SONY skall ta betalt. Om du inte klarar av att ändra detta själv och anlitar en service kille så är det självklart att han kostar pengar. Men att programvaran kostar så mycket, det är för dj-gt....
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

För en vanlig Svensson som ej kör p&arin[…]

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

D4 VEA dricker olja

Nu är allt klart för att lyfta i motorn […]

Mätte upp tempgivarna, bilen stått ute […]