Dykaren skrev:Jag får vacker betala 500kr för det nu i samband med service!!det är det normala. verkstan måste ju som jag sa köpa mjukvaran, så dom har ju en utgift.
Moderator: Moderatorer
CarMan skrev:Dykaren skrev:Jag får vacker betala 500kr för det nu i samband med service!!det är det normala. verkstan måste ju som jag sa köpa mjukvaran, så dom har ju en utgift.
mojja skrev:den mjukvaran kostar inga 2:- jag toppar på att den kostar nånstans runt 350 - 400 :-CarMan skrev:Dykaren skrev:Jag får vacker betala 500kr för det nu i samband med service!!det är det normala. verkstan måste ju som jag sa köpa mjukvaran, så dom har ju en utgift.
Ja precis verkstan måste pröjsa 2 kr för mjukvaran då ska kunden pröjsa 500kr...
m.v.h mojja
CarMan skrev:mojja skrev:den mjukvaran kostar inga 2:- jag toppar på att den kostar nånstans runt 350 - 400 :-CarMan skrev: det är det normala. verkstan måste ju som jag sa köpa mjukvaran, så dom har ju en utgift.
Ja precis verkstan måste pröjsa 2 kr för mjukvaran då ska kunden pröjsa 500kr...
m.v.h mojja
sen är resten arbetskostnad
CarMan skrev:Och den utgiften till Volvo överstiger 1 SEK?Dykaren skrev:Jag får vacker betala 500kr för det nu i samband med service!!det är det normala. verkstan måste ju som jag sa köpa mjukvaran, så dom har ju en utgift.
CarMan skrev:350 spänn för att ta hem en fil från internnätet, det måste finnas gott om drömmare inom Volvokoncernen.... (inte påhopp på er Carman/Frigge utan på StorVolvo)mojja skrev:den mjukvaran kostar inga 2:- jag toppar på att den kostar nånstans runt 350 - 400 :-CarMan skrev: det är det normala. verkstan måste ju som jag sa köpa mjukvaran, så dom har ju en utgift.
m.v.h mojja
sen är resten arbetskostnad
CarMan skrev:ja det är ju helt klart en smart affärside att ta beltalt fär det man gör, men vist vore det bra för konsumenten om allt var gratis.Tja nu skall vi nog tala om äpplen och päron igen. Bilen är betald i Tyskland och har hamnat i Sverige, skall den då "straffas" för flytten. Jämför att du importerar en dator eller en TV, nog kan du ladda hem nya "drivrutiner" till dessa produkter utan att Philips eller SONY skall ta betalt. Om du inte klarar av att ändra detta själv och anlitar en service kille så är det självklart att han kostar pengar. Men att programvaran kostar så mycket, det är för dj-gt....
jag tycker det är billigt att bara betala 500:- o sen är bilen svensk, för sök o göra på en del andra bilmärken
Mätte upp tempgivarna, bilen stått ute […]