Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av cycler
Med reservation för att detta felförslag ingår när man bara läser ut felkoder så hade jag fel.
Frågan var alltså vad detta felförslag kostar.

Jag antar att det inte är samma som att bara läsa felkoder....

Dvs jag hade fel om vad trådskaparen ville.

/C
Användarvisningsbild
av CarMan
yrkesförare skrev:Men när jag var med v40:n så fick teknikern upp ev felförslag på skärmen, det är alltså detta jag är ute efter. Hur mycket mer brukar du, CarMan, ta för att sedan komma med ett gissning?
endera gör jag en felsökning o då felsöker jag tills jag vet vad som är fel, eller så läser jag bara felkoder. mina gisningar har jag i huvudet & är utgångs punkten för att jag själv ska kuna göra felsökningen snabbt.
gisningarna komer från min erfarenhet, inget jag bjuder på gratis (förutom här på forumet, när jag är på bra humör.)

jag har ingen aning om vad vi tar för dom olika felsökningarna , det är ju som jag sa lite olika beroende på vad det är vi ska felsöka på m.m.
av zenobia
CarMan skrev:gisningarna komer från min erfarenhet, inget jag bjuder på gratis (förutom här på forumet, när jag är på bra humör.)
Nää, det är ju sant, varför bjuda på erfarenhet som någon annan har betalt dig för att få...
Användarvisningsbild
av CarMan
zenobia skrev:
CarMan skrev:gisningarna komer från min erfarenhet, inget jag bjuder på gratis (förutom här på forumet, när jag är på bra humör.)
Nää, det är ju sant, varför bjuda på erfarenhet som någon annan har betalt dig för att få...
fast det är ju det jag gör när jag är här, dp bjuder jag på erfarenhet, som nån annan betaltmig för.
men när jag är i tjänst, så vill den som har betalt för min erfarenhet inte bjuda på den, utan då villman få valuta för sin investering
av zenobia
CarMan skrev:
zenobia skrev:
fast det är ju det jag gör när jag är här, dp bjuder jag på erfarenhet, som nån annan betaltmig för.
men när jag är i tjänst, så vill den som har betalt för min erfarenhet inte bjuda på den, utan då villman få valuta för sin investering
Du har en oerhörd förmåga att förtränga att det är dina kunder som betalar din erfarenhet och därmed kunnande.
av Hellrider
zenobia skrev:
jaha och så ska en annan kunna glida runt på ett räkskal då eller?det är ju tyvärr inte så det fungerar!!
av zenobia
Hellrider skrev:
zenobia skrev:
jaha och så ska en annan kunna glida runt på ett räkskal då eller?det är ju tyvärr inte så det fungerar!!
Nu var det ju inte en helrenovering av motorn eller växellådan som var på tapeten. En enkel fråga om vad en erfaren tekniker tror att felet kan vara borde ju vilken mammon-fixerad människa som helst kunna bjuda på. Det kallas goodwill och är det som gör att kunder kommer tillbaka.
Användarvisningsbild
av VolvoBM
zenobia skrev:
Hellrider skrev:
zenobia skrev: Nää, det är ju sant, varför bjuda på erfarenhet som någon annan har betalt dig för att få...
Nu var det ju inte en helrenovering av motorn eller växellådan som var på tapeten. En enkel fråga om vad en erfaren tekniker tror att felet kan vara borde ju vilken mammon-fixerad människa som helst kunna bjuda på. Det kallas goodwill och är det som gör att kunder kommer tillbaka.
Fast nu är ni npg lite orättvisa, inte ger en rörkrökare en totallösning om du redan från början säger att du skall leja någon annan att göra jobbet. Om du ringer en lev av delar så är det en anna femma men knappast att någon servicekille ger gratistips till alla som inte kommer att anlita den samme.
av zenobia
3. Goodwill och trust
Uttrycket "goodwill" är engelska och används inom företagsekonomin om det goda anseende ett företag kan ha. Nöjda kunder genererar goodwill på olika sätt, bl.a genom att handla fler varor och oftare. En nöjd kund berättar också för sina vänner och bekanta om den positiva upplevelsen. På motsatt sätt genererar missnöjda kunder badwill.

Goodwill kan vara sådant som kunderna associerar med företaget, t.ex företagsnamnet, logotypen, en slogan, företagets rykte, hemsida, personalen eller kundkretsen. En webbokhandel som har recensioner av nya böcker får förmodligen ett mervärde, tack vare att kunderna ofta besöker webbplatsen för att läsa om nya böcker. Man tjänar inga pengar på recensionerna, men de skapar ändå goodwill.

http://www.jonasweb.nu/sidor/marknad/va ... ution.html
av Hellrider
zenobia skrev:
Hellrider skrev:
zenobia skrev: Nää, det är ju sant, varför bjuda på erfarenhet som någon annan har betalt dig för att få...
ja gissa kan man ju alltid göra,men problemet är då som så här,du betalar 300 spänn för en avläsning jag gissar på nåt,du byter delen,men jag gissade fel.då blir det ju en herrans liv.
Farthållare 945

Den drivs av vakuum. Dock inte från motorn, […]

Problemet är på en v70 d3 2012. P broms[…]

V70 2.4d startar ej [LÖST]

har precis samma problem , bilen går bra ,s[…]

Tja, först och främst grått, silv[…]