Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ampy
har rengjort det hjälper inte FAANNNN bil fan känns som att det pumppas mycket lufft in men det blir kvar!!
Användarvisningsbild
av henka35
Prova kolla kupéfiltret. Min svåger hade samma problem på sin VW Passat. Men när han bytte filtret så blev det bra. Filtret skulle ha varit bytt minst 5 gånger enligt serviceprotokollen, men de hade VAG verkstaden skitigt i.... :(
Kanske volvoverkstaden också gjort de samma?? :wink:

/Henrik
Användarvisningsbild
av CarMan
_Rick_ skrev:carman: hehe. iofs :) men man kanske får använda en stor torrboll ;)

Men självklart har du rätt. Om batteriet laddar ur sig så hjälper det att ladda batteriet i tid och otid. Man får fixa felet som gör att batteriet laddar ur sig.

Men om det bara är 'säsongens fukt' som gör att bilen är 'sur' så får man torka ur den. Inte om man har läckage eller dyl
har man brukat bilen med klomatanlägningen i läga AUTO så har man inten "sesångs fukt"
Användarvisningsbild
av CarMan
Ampy skrev:Ja grabbar jag va nysst ti garage där står den satans bilen varmgarage, jag har lyfft upp och kollat unnder mattorna och det är inte fuktigt ens men det blir ju bra om man har fullt ös på flektarna på vindrutan men bakruter blir hellt immiga och det blir som bastu vatten på sidobak rutorna finns det någon sätt att drännera bakdelen utav bilen eller är det bara fram.
jag lyfte upp mattorna. Inebär detta att du har demonterat baksätet & tröskel listerna? för det är ända sättet att kuna lyfta på mattan litegran. ska den lyftas helt måste även framstolarna lossas.
Användarvisningsbild
av Ampy
tack men det va inte länge sedan jag tog upp säterna bak och matorna istalerade volvos I-Pod. Jag ska kolla imorgon dem första förslagen och se om det är täppt fan blir så trött.
Användarvisningsbild
av CarMan
Ampy skrev:tack men det va inte länge sedan jag tog upp säterna bak och matorna istalerade volvos I-Pod. Jag ska kolla imorgon dem första förslagen och se om det är täppt fan blir så trött.
ska jag tolka detta som att du inte tittat under mattorna, trots at du skrev det?
Användarvisningsbild
av Ampy
[nej jag lyffte upp nästan hela golvet och batiri ledningar går ju unnder mattorna med vit skydds plast över kablar den ska göra det igen o kika men vill hällst kolla annat innan det
Användarvisningsbild
av greeeken
Kan vara så att du har smutts på rutorna, har du rengjort dom nogrant?
Användarvisningsbild
av CarMan
är luftutsläppen på B-stolparna öppna.
sen undrar jag fortfarande när deta händer, nogran beskrivning & hur du har reglagen på ecc:n
Användarvisningsbild
av Bothner
Verkligen en god ide att byta kupeluftfilter. Det hade min verkstad inte gjort på 8000mil när bilen var ny! Vilken skillnad på ac-flås + förmågan att imma ur bilen! 109:- på Biltema, så har du råd att byta flera ggr.
Service Subaru XV

Nu när Renaulten äntligen är fä[…]

Ljudanläggning C70 2012

Hej på er. Liten fråga gällande l[…]

Farthållare 945

Den drivs av vakuum. Dock inte från motorn, […]

Problemet är på en v70 d3 2012. P broms[…]