Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lirsa
Ha ha det är rätt kul av en del av er som svarar ;). Läser ni inte inläggen innan ni svarar? En föreslår att jag skall titta på bilpriser.se när jag i det FÖRSTA inlägget att jag inte litar/tycker deras värderingar är rimliga. Och nu då: Sälj den för 185k när jag i ett tidigare inlägg säger att jag får 200k för den i INBYTE.

Sorry, men vopre ju rätt trevlig om man läser inläggen inann man postar, eller är jag ute och cyklar?

Tack för alla inputs iaf. Sälja den för 185k är ett rent skämt, jag kommer nog att slänga ut den på Blocket för 225k får jag sedan det är allt frid och fröjd. Om inte, så tar min V9olvohandlare den för 200k när jag hämtar min nya bil :).
av levent_tr
om du får 200 000 kr från en bilfirma så har de j... snälla kolla på blocket.se från 137000 till den dyraste 229000 fattar inte hur du fick 200 000 från en bilfirma man vet ju att deras inbytes priser e ju rena skämtet sen klart jag läste din´inlägg o andras svar men ville belysa saninngen av bilpriser lite hehehe
av ljungström
levent_tr skrev:om du får 200 000 kr från en bilfirma så har de j... snälla kolla på blocket.se från 137000 till den dyraste 229000 fattar inte hur du fick 200 000 från en bilfirma man vet ju att deras inbytes priser e ju rena skämtet sen klart jag läste din´inlägg o andras svar men ville belysa saninngen av bilpriser lite hehehe
137000 kr för en V70 2,5T 2005 på de milen med den utrustningen?! Jag tar två!
av levent_tr
jag sa inte att de säljer en som e precis som hans bil men en Volvo V70 2.5T med annan utr. o mil då dessa annonser finns så e de inte lätt o sälja en bil även om den e världens bästa har du försökt sälja en bil som kostar mer än 200 000 och kunnat få de du vill sen om du vill köpa en bill åk till bilia kolla deras priser låg som f.. när de säljer så billigt hur ska de köpa in så dyr??? lirsa när din bil affär e klar ge mig bilfirmans namn så ska jag oxå göra en inbyte dår när jag tröttnat på min S60 :)
av ljungström
levent_tr skrev:jag sa inte att de säljer en som e precis som hans bil men en Volvo V70 2.5T med annan utr. o mil då dessa annonser finns så e de inte lätt o sälja en bil även om den e världens bästa har du försökt sälja en bil som kostar mer än 200 000 och kunnat få de du vill sen om du vill köpa en bill åk till bilia kolla deras priser låg som f.. när de säljer så billigt hur ska de köpa in så dyr??? lirsa när din bil affär e klar ge mig bilfirmans namn så ska jag oxå göra en inbyte dår när jag tröttnat på min S60 :)
Hur kan du jämför med en äldre bil med mindre utrustning och mer mil? Då borde ju ingen bil kosta mer en 245 DL -86.

Med erfarenhet som bilförsäljare, både nytt & beg, sedan jag var 17 år gammal så säger jag att ett inbytepris på 200.000 kr utifrån infon som jag fått om den aktuella bilen verkar helt normalt och att ett utpris kan ligga runt 230-240000 kr i märkeshandeln.

Att privat begära runt 220000 kr tycker jag känns okej.
av lirsa
Ehhh .. från 137 000 kr.... Som sagt inte med de milen, denna årsmodell och definitivt inte med denna utrustning.

Om du nu läser det jag hart skrivit så ser du också att jag plockar ut en helt ny bil som tillsamman med vinterdäck går loss på över 400k. Så det är väl inte så konstigt att jag fått ett okej inbytespris?

Det var inte min mening att skapa debatt, bara fråga om 225k var rimligt att sälja denna bil privat.
av OrsonGbg
Går det att sälja nyare bilar på privatmarknaden? Jag menar, Bilia kör med 24 månaders garantier, bra finasieringsmöjligheter, bonus på försäkringen och varm korv till ungarna.
När jag byter bil åker jag nog och byter in direkt, orkar inte med alla lallare som man får dras med vid blocketaffärer.
Användarvisningsbild
av camaro69
Det är väl bara att testa att lägga ut den för 225 kkr. Naturligtvis finns väl alltid telefonprutare och andra strulputtar.
Men allt över 200 kkr är ju bonus. Bilhandlaren tjänar ju "kulor" på din nya
Det finns trots allt massor med seriösa presumtiva bilköpare.

Håller inte med beträffande bilpriser.se. Min R var högre värderad enligt dom, än vad jag betalade.

Lycka till
Användarvisningsbild
av ziaal243
Det finns väldigt många seriösa bilköpare spec för dig för din har inte gått spec mkt, och vad jag har sett på blocket så borde du ligga runt 225-235. Lägger du 225 så lär du bli av den ganska snabbt
av lirsa
Nu ligger den på Blocket, så vet ni ngn som är intresserad så...
http://www.blocket.se/vi/10520988.htm?ca=20_s

Jag lade ut den för 229k, vilket verkar rimligt för den bilen. Antingen går det eller inte ;). Får ju som sagt 200k vid inbyte (V.5).

Första provkörningen med vanlig slangkl&[…]

Främre länkarms bussningar i bakaxel. b[…]

Spännande och stiligt! Själv fick jag[…]

Under låset finns en fyrkantig bricka. Om du[…]