Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andersuw
Skulle gärna bjuda på den kunskapen om jag hade den. Men jag har själv aldrig demonterat eller monterat några stolar i min 02:a eftersom de är bra som de är. ;-)

Däremot har jag tillgång till kopplingsschemat för såväl årsmodell 04 som årsmodell 07. Så behöver du hjälp att kolla upp något när det gäller kopplandet kan jag kanske vara behjälplig med det.
av kalle70
2ägaren skrev:Skriv gärna senare hur man löser det med infästningen är du snäll. Kanske ett mektips tillomed hur man monterar facelift stolar med inkoppling och montering??
Hallå!

Ber så mycket om ursäkt för jag inte svarat tidigare men glömde bort det helt.
Har inte så många foton men laddar upp ett par, kan ordna nån bild på slutresultatet med om det är intressant.

Behövde flytta hålen på fästena fram på skenorna, på min bil, 04a, så är hålena jämnsides med styrpinnarna och 44mm från ytterkanten av hålet till ytterkanten av styrpinnen.
På de nya stolarna är hålena lite längre in mot styrpinnen samt inte riktigt jämnsides som du kan se på bilden här:
http://forumbilder.se/G8KUG/20170608-130912
Har dock redan hunnit kapa här men så ser det ut från början med hålet i alla fall.

Och här ser du hur jag flytta ut det.
http://forumbilder.se/G8KUG/20170608-130927

Kapa även upp hålet ovanför lite så man kommer åt och kan dra åt bultarna för de blir ju lite fel när man flyttar hålet.

Skiljer sig även på höger och vänster skena, den ena behövde jag bara flytta ut hålet 6mm eller något sånt och den andra 12mm om jag inte missminner mig.

Hoppas det var till någon hjälp, är det något annat du undrar över eller vill ha bild på är det bara att hojta till :D

Är det någon som har en bra lösnin[…]

Uppdatering: Tog ut säkring till CEM (nr 27) […]

serviceavtal

serviceavtal lönsamt eller ej? 500kr må[…]

Fick bli en beställning på nya sommard&[…]