Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mangesvolvo
Återkoppling
6C48 - Transpondertyp, Signal Felaktig - Nyckelkod Okänd.

(Fast det går att låsa, låsa upp med fjärrnyckel. samt baklucka, panik, o larmknapp.)

Har fått tag på tidigare ägare då jag bara har en nyckeln. Men ingen vill kännas vid eller kommer ihåg om extra nycklar. Då det är registrerat 6st. Märkligt enligt mig. Senaste ägare fick bara en nyckel när han köpte bilen.

Hade en fundering på koppla ur larmrelät (var det nu sitter bakom vä sida på förarsidan, vet jag inte. Bara en larm dosa som sitter i taket) Tanken var/är att koppla ur den som man kunde komma förbi startspärren tillfälligt så man kan köra bilen till Bilia/Volvo för omkodning av nyckeln.

Och få tag på en reservnyckel som passar in är inte det lättaste. Dock undrar jag om en reservnyckel måste ha transponder?
av Mangesvolvo
Övriga felkoder är vad jag kom ihåg från imorse:
svag ecm slinga / kontakt.
1A59 - kontakt med AUM, ljudsystem, permanent. (inte så konstigt med tanke på temporära högtalare fram hö/vä. de två bak existerar inte. en diskanten längst bak en paj. Bas instrumentpanel finns ej.) men räcker gott o väl med det ljud man har nu. Svag signal till stereon fast den funkar ändå. Även antennen.
ABS höger fram, defekt givare.
AC circut board, svag signal slinga.
Ljus slinga svag.

inget om TCM, startmotor eller övrigt. som var ok.

Är det någon som har en bra lösnin[…]

Uppdatering: Tog ut säkring till CEM (nr 27) […]

serviceavtal

serviceavtal lönsamt eller ej? 500kr må[…]

Fick bli en beställning på nya sommard&[…]