- fre 28 apr 2017, 10:34
andersuw skrev:Jag (och bilen) bor i Göteborg och tar gärna hjälp av någon snäll medlem i Göteborgsområdet för att läsa av koderna.Utkrossaren skrev:Hej,Det behöver inte kosta några stora pengar att åka till verkstad och få bilen utläst med rätt läsare. Den delen är snabbt avklarad. Det är om verkstaden sedan behöver felsöka vidare på andra sätt som det kan dra iväg kostnadsmässigt.
Min V70N, 2004, 2,5T, visar felkoder på avgasrening och ABS. Bägge lampor är tända på panelen. Som den nybörjarmekaniker jag är så köpte jag en OBD-läsaren, men där får man ju inte ut på vilket däck den trasiga hjulsensorn/ringen sitter. Finns det något bra sätt att göra detta eller måste jag betala en fet felsökningsavgift på en verkstad?
Om du berättar var du befinner dig är det tänkbart att du kan få hjälp av någon forummedlem att läsa. En hel del av oss har den läsutrustning som behövs.
Sedan kostar det inte heller några stora pengar att skaffa egen läsutrustning som klarar alla koder. Vi pratar runt tusenlappen eller två lite beroende på exakt hur bra grejer man vill ha och hur enkelt man vill göra det för sig.

- By Chrar