Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av henka35
Om de skulle mot för modan går sönder så åker du in på volvo och skäller på dem.. 8) Så monterar de nya speglar åt dig.

/Henrik
Användarvisningsbild
av CarMan
henka35 skrev:Om de skulle mot för modan går sönder så åker du in på volvo och skäller på dem.. 8) Så monterar de nya speglar åt dig.

/Henrik
helt fel. då åker till "volvo" o talar om att den gått sönder när du skulle fälla in den. det är ju inte kundmotagarens fel, så varför ska han bli utskälld?
av S60AWD2.5T
CarMan skrev:
henka35 skrev:Om de skulle mot för modan går sönder så åker du in på volvo och skäller på dem.. 8) Så monterar de nya speglar åt dig.

/Henrik
helt fel. då åker till "volvo" o talar om att den gått sönder när du skulle fälla in den. det är ju inte kundmotagarens fel, så varför ska han bli utskälld?

Tänk om min tant tänkte likdant när något pajar hema :???:
Ja off topic.

Ta i spegeln och var lite bestämd.
av Luthor
Hmm, visste att jag kunde fälla speglarna bakåt men inte framåt (inte provat)... Går speglarna även att fälla framåt på min V70 -05? Alltid rädd att någon fyllskalle skall gå förbi bilen på natten och sparka speglarna framåt så att de går sönder, men om de går att fälla framåt så borde de inte gå sönder då (under förutsättning att de sparkas rakt framåt)???
av Dykaren
Ahhh så skönt det är med elektriskt infällbara backspeglar, man trycker bara på en knapp och sen "voola" :) Likadant när man ska fälla ut dom!!
Användarvisningsbild
av greeeken
Jo som Carman säger, våga ta i lite.
MEn varför fälla in dom
Dom ggr ja tvättat i biltvätt så har ja inte fällt in dom
Användarvisningsbild
av CarMan
ja det går att fälla framåt. jag gör alltid det när jag byter glaset.

man kan tsätta utan att fälla in dom, men ibland så fäller automat tvätten då fram spegeln åt dig. Vilket inte görnått, bara att fälla tilbaka
Användarvisningsbild
av VolvoBM
VolvoBengan skrev:Definitivt...

Vad är en automattvätt? :lol:
Har aldrig tvättat i sån, kommer aldrig göra.

Handtvätta din bil under din tid som ägare så kommer du få en trevligare bil o lite mer pengar för den när du säljer den! :-)))))

Tvättrepor är det fulaste man kan ha på en ny bil :evil:
Att han skulle få mer pengar för den som beg stämmer ju iaf endast vid privata affärer, och vem vågar sånt nu för tiden med all teknik som går sönder....;-) Tvätt repor går oftast bort med polish vilket skapar ett intresse för att tvätta bilen samt lite motion.... ni kommer väl ihåg Karate Kid?.... :-)
Användarvisningsbild
av Bothner
Helt plötsligt har mina elfällbara speglar börjat vika sig ojämt! Alltså ena spegeln viker in sig men inte den andra, när jag sen viker ut dom med elknappen så åker ettan ut igen men då först så viker tvåan in sig! Dom hamnar i otakt! det hjälper inte att "skjuta" på med milt våld. Lösning tack..
Kenneth
Användarvisningsbild
av A80TD
Bothner skrev:Helt plötsligt har mina elfällbara speglar börjat vika sig ojämt! Alltså ena spegeln viker in sig men inte den andra, när jag sen viker ut dom med elknappen så åker ettan ut igen men då först så viker tvåan in sig! Dom hamnar i otakt! det hjälper inte att "skjuta" på med milt våld. Lösning tack..
Kenneth
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... glar+otakt

Det som är kvar o byta nu innan byte av styrv[…]

Fortsättning på min gamla tråd me[…]

Få fart på styrservon

Funkade inte

Bränsleledning Volvo 240

Jag blev avrådd av verkstad att ersätta[…]