- sön 05 mar 2017, 09:47
Torrkokning är historia alla moderna elektroniska laddare kan byta automatiskt till underhållsladdning när de känner att batteriet är fulladdat.
De gamla stora batteriladdarna med transformator och amperemätare på sidan ska pensioneras och lämnas på återvinning.
Mina bilar har varit flera gånger stående utomhus på vintertiden under tre veckors tid under utomlandsvistelse och startat snällt efteråt.
tombe691 skrev:Finns det någon rekomendation om vad som är "köra tillräckligt"? Om man utgår från att det krävs en timme för att ladda fullt, räcker det att göra en timme i veckan, eller en timme i månaden, eller bör det vara en timme om dagen, hur länge håller ett friskt batteri laddning? Vill ju inte ladda för mycket heller ifall batteriet kokar tort.. eller är det bara c-tec-laddare som känner av automatiskt som gäller?Hur mycket man ska köra har jag ingen aning, jag laddar bilen regelbundet med en modern laddare.
Torrkokning är historia alla moderna elektroniska laddare kan byta automatiskt till underhållsladdning när de känner att batteriet är fulladdat.
De gamla stora batteriladdarna med transformator och amperemätare på sidan ska pensioneras och lämnas på återvinning.
Mina bilar har varit flera gånger stående utomhus på vintertiden under tre veckors tid under utomlandsvistelse och startat snällt efteråt.
- By Righthanddrive